A francia idegenforgalmi hivatal (Atout France) rendezvényét Sylvia Pinel kisvállalkozásokért felelős miniszter nyitotta meg. A vásáron 900 külföldi vásárló vesz részt a világ minden részéről, köztük tíz magyar tour-operátor. A tavalyihoz képest az idén több dél-amerikai, orosz és japán vásárlót hívtak meg a kiállításra.
A magyar delegáció az Air France jóvoltából lyoni átszállással érkezett meg a helyszínre. A hivatalosan még a légitársaság regionális leánya, a Britair által üzemeltetett járat már a cég új márkájának megfelelő – HOP! - festésben pompázott. Március 31-től minden Britair-járat HOP! név alatt üzemel majd.
A francia kínálatot 680 kiállító (helyi, megyei, regionális turisztikai hivatal, szálloda, témapark, beutaztató iroda, stb.) mutatja be. Az előre beütemezett megbeszéléseken túl nagyszabású gálaesteket és változatos tanulmányutakat kínálnak a franciák a vendégeknek.
A tour-operátorok és újságírók a 450 ezer lakosú, egyebek mellett az Airbus-gyáráról híres Toulouse látnivalóin túl megismerkedhettek a Midi-Pyreneés régió vonzerőivel, az UNESCO világörökségekkel, a gasztronómiai hagyományokkal, a Szent Jakab zarándokút franciaországi szakaszával, illetve a térség legelbővülőbb kis falvaival.
Munkatársunk a környék világörökségeinek egy részét járta, a látnivalókat bemutató cikkünket néhány nap múlva olvashatják. Addig is ízelítőnek néhány kép a régióról.