Az üzletek forgalmának volumene 6,6 százalékkal nőtt, elérte a 11,4 milliárd dollárt. A "fekete péntek", amely nevét egyes verziók szerint az üzleteket elárasztó, feketéllő tömegről kapta, a nagy árleszállítások napja, a karácsonyi ajándékvásárlási szezon kezdete az Egyesült Államokban.
AZ IBM internetes kereskedelem kutatására szakosodott cége, a Coremetrics szerint a hálaadás napján (csütörtökön) a tavalyihoz képest 39,3 százalékkal, a "fekete pénteken" pedig 24,3 százalékkal nőtt a forgalom. Az NPD Group szerint azonban az értékét tekintve a fogyasztásban csak 3 százalékos volt a növekedés.
Az előrejelzések szerint rekordot fog felállítani a "kíberhétfő" is. Ez lesz az a nap, amikor a hálaadási ünnepi hétvége után az emberek visszatérnek a munkahelyi komputereikhez. A várakozások szerint az amerikai fogyasztók hétfőn, amikor a netáruházak 80 százaléka akciókat kínál majd, 1200 milliárd dollárt fognak elkölteni.
A Coremetrics szerint novemberben az online kereskedelem 15 százalékát az okostelefon- és a táblakomputer-vásárlások tették ki.