A bejelentést Milánóban tette meg David Joyce, a GE Aviation elnök-vezérigazgatója, és Nani Beccalli, a GE Europe elnök-vezérigazgatója.
A GE az Avio repüléstechnikai üzletágát az Aviót 2006 óta tulajdonló Cinven vezető európai magántőke-befektető cégtől, valamint az űriparban tevékenykedő olasz Finmeccanica csoporttól tervezi felvásárolni. Az ügylet az illetékes szabályozó hatósági és kormányzati jóváhagyások után válik véglegessé. Az Avio űrtechnikai részlegét nem vásárolja meg a GE.
A GE Aviationt (a GE repüléstechnikai üzletágát) és más hajtóműgyártó cégeket alkatrészekkel ellátó Avio felvásárlásával a GE tovább növeli jelenlétét a sugárhajtású hajtóművek szegmensében, mely a repüléstechnikai iparág egyik legvonzóbb szektora.
Az Avio a GE globális ellátási láncának lehetőségeit is kibővíti, ami azért előnyös, mert a cég hajtóműgyártási volumene az egyre növekvő ügyféligények miatt folyamatosan nő. Az ügylet azzal az előnnyel jár az Avio és ügyfelei számára, hogy a GE beruházni tervez az Avio által kínált termékek és szolgáltatások körének bővítésébe. Emellett a GE az Avio felvásárlását kiváló lehetőségnek tekinti az árrés növelésére is.
Az 1908-ban alapított torinói székhelyű Avio négy kontinensen működtet gyárakat, és mintegy 5300 alkalmazottat foglalkoztat, ezek közül 4500-at Olaszországban. Az alkalmazottak közül mintegy 800-an az űrtechnikai üzletágnál dolgoznak. Az Avio sugárhajtómű-gyártó iparágban végzett tevékenysége alacsony nyomású turbinarendszerek, áttételházak, erőátviteli rendszerek, égőterek és egyéb alkatrészek gyártására terjed ki. Az Avio repüléstechnikai szektorban elért 2011. évi árbevétele 1,7 milliárd eurót (2,4 milliárd USD-t) tett ki. Az árbevétel több mint fele a GE és a GE vegyesvállalatai számára gyártott hajtóműalkatrészek értékesítéséből származott.
Az Avio repüléstechnikai üzletágáért a GE által fizetni tervezett vételár mintegy 8,5-szörös ár/nyereség szorzót jelent a becsült 2012. évi, a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény alapján.