„Saját” borral várja a turistákat a sárvári fürdő

Új kampányt indít el a sárvári fürdő „Magyar bort minden fürdővárosba!” címmel. Ennek célja, hogy minden olyan fürdővárosnak legyen „saját” bora, ahová nagyobb számú hazai és külföldi turista is érkezik. A fürdő borát kóstolhassák meg azok a vendégek, akik ezekre a helyekre előszeretettel járnak, de egyébként nem látogatják túl gyakran a hazai borvidékeket - írja az Agromonitor.

A turisták csak két százaléka jár bortúrákra, ennek növelésében segíthetnek azok a fürdővárosok, amelyek egy-egy fontosabb borrégió közelében vannak. A fürdők támogatása már csak azért is ráfér borászokra, mert nagyobb forrásaink köré már nagyon jól kiépült az a szállodai infrastruktúra, amelyekhez hasonlókkal nem igazán rendelkeznek a borrégiók – állította közleményében Vancsura Miklós, a kampány kiötlője, a sárvári fürdő igazgatója.

Érdemes a fürdő boraként olyan terméket választani, amely egy szomszédos megyéből, régióból érkezik – mondta Vancsura. Így akár egy-egy hosszabb fürdő-régióban való tartózkodás alatt arra is van lehetőség, hogy a közeli megyékbe is kisebb-nagyobb kirándulást tegyenek a vendégek. Kezd divatba jönni Magyarországon a borturizmus: egyre több és igényesebb a vendég. Megjelentek a minőségi szolgáltatók, a további fejlődéshez azonban nagy szükség lenne a közös fellépésre, akár más turisztikai szegmensekkel. Egyes felmérések alapján a teljes belföldi turizmusnak néhány százalékát teheti ki a borturizmus. Ez a meglehetősen alacsony szám növelhető lenne, ha a híres fürdővárosainkban is reklámoznának egy-egy borrégiót vagy pincészetet.

A fürdők támogatása már csak azért is ráfér borászokra, mert nagyobb forrásaink köré már nagyon jól kiépült az a szállodai infrastruktúra, amelyekhez hasonlókkal nem igazán rendelkeznek a borrégiók – hangoztatta Kondora István, Sárvár polgármester hozzátette. A fürdőknek is jól jöhetnek a borászok által kínált lehetőségek, hiszen egyre több turista igényel olyan többletszolgáltatásokat, programokat, amelyek nem fürdőzéssel kapcsolatosak. Nekik kiváló programlehetőség lehet egy-egy közelebbi pincészet meglátogatása.

A sárvári termálfürdő büszkélkedhet elsőként „saját” borral. A fürdő borának idén egy Pogányvári Cabernet Sauvignont választottak, amely igen kelendő a hazai borpiacon – mondata Bezerics Csaba, a Bezerics-Németh borház főborásza. Pogányvár egy régi történelmi zalai borászati terület, ahol hagyományos módon kézműves borokat készítettek. A mostani bor is ilyen módon készült, fürtválogatással modern eszközökben hagyományos technológiát használva. A pincészet híres a Bakonyi Károly által nemesített Cserszegi Fűszeres fajtáról is, amely lassan hungarikummá válik. (forrás: Agromonitor)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.