A holland lakosság 2004-ben 35 millió utazást tett, amelyet közel fele-fele arányban töltöttek el külföldön és belföldön. A Nyugat-Európát az utóbbi években jellemző gazdasági visszaesés Hollandiát is elérte, ezt azonban a fogadóországok eddig nem vagy csak kismértékben érzékelték, mivel a holland lakosság fogyasztási szokásaiban prioritást élvez az utazás: egy holland lakosra évente több mint egy külföldi üdülés jut. Magyarországi beutazásukban kissé felemás tendencia érvényesül. Tavaly 25 százalékkal több holland vendég érkezett hazánkba, mint egy évvel korábban, a vendégéjszakák száma azonban a korábbi évekhez hasonlóan enyhe csökkenést mutatott. Ennek legfőbb oka, hogy Hollandia az elsők között szerepel a hazánkban ingatlant vásárló nemzetek rangsorában. Magyarázatként szolgálhat továbbá az is, hogy a fapadosokkal egyre több holland érkezik hazánkba, a korábbiaknál azonban rövidebb időt, tehát kevesebb vendégéjszakát töltenek el.
A holland turisták 70 százaléka egyénileg érkezik Magyarországra, ugyanakkor az egyénileg utazók egynegyede utazási iroda segítségét is igénybe veszi az út szervezésénél. További 24 százalékuk szervezett csoporttal érkezik hazánkba. Külföldi utazásaik tervezése során turisztikai információt elsősorban (60 százalék) az internetről szereznek be. A hollandok magyarországi látogatásuk során a négy éjszakánál hosszabb utazásokat részesítik előnyben, és jellemzően kempingezni jönnek, jelzi ezt, hogy a hozzánk látogatók mintegy 40 százaléka választja ezt a szálláshelytípust. Szállodákban ennél alig többen, mintegy 44 százalékuk száll meg, és zömmel a középkategóriát választják.
A Magyar Turizmus Rt. tavalyi felmérése szerint az elmúlt öt évben Magyarországon nem járt hollandok 4 százaléka jelezte teljes bizonyossággal, 20 százaléka pedig valószínűnek tartotta, hogy a következő három évben Magyarországra látogat. Az idekívánkozók több mint fele gépkocsival, negyven százalékuk repülővel jönne, közülük 15 százalék utazna diszkont-légitársasággal. Dedák Angéla, az MT Rt. hágai külképviseletének vezetője többek között azt hangsúlyozta, hogy fel kell készülni a gazdasági recesszó megkésett, de az idei évre már várható hatásaira, az elmúlt évek házvásárlási hulláma és az abból adódó folyamatos vendégéjszakaszám-csökkenés pedig a marketingterv átgondolását sürgeti. A 2004-es hollandiai Magyar Kulturális Évad folytatásaként idén is nagy hangsúlyt kap hazánk kulturális kínálata a külképviselet marketingtervében, egészségturizmusunk pedig kiemelt turisztikai termékként szerepel.