Saját magunk szervezzük meg utazásunk, vagy bízzuk szakemberekre?

Jelenleg úgy néz ki, mintha minket, az utazási irodában dolgozókat akarnának bántani, valami megmagyarázhatatlan okból. Bár tudjuk, hogy szidni és bántani mindig könnyebb, mint dicsérni vagy hallgatni.

A mai napon egy cikk olvasása után arra gondoltam, hogy a napi apró bevásárlásomat nem a közeli boltban fogom megtenni, mint ahogy szoktam, hanem változtatok, mert spórolni akarok. Igazából csak tej, kenyér és némi felvágottra volt szükségem. Szóval arra gondoltam, hogy mi lenne ha vennék egy tanyát egy darab földdel, vennék mezőgazdasági gépeket, vennék búzát, néhány tehenet, néhány disznót és tyúkokat és mindent magam megtermelnék, mert hát végül is így olcsóbb. Saját búzából saját kenyér, saját tehénből saját tej, saját állatokból saját felvágott. Számolgattam, kalkuláltam és tényleg sokkal olcsóbbra jött ki ;)

Igen ám, de arra nem gondoltam, hogy mekkora befektetéssel jár mindez és hogy folyamatosan dolgozni kell a termékekért és hát őszintén nem is nagyon értek hozzá, bár láttam már, hogy mások hogy csinálják. Na és persze hol van a biztonság? A terményt elverheti a jég, az állatok megbetegedhetek és ki tudja, hogy meddig tudnék dolgozni a földeken… Ha gondom van, akkor kihez fordulok majd segítségért? Szóval nem olyan egyszerű ez, mint ahogy elsőre látszik!

Valahogy mi is így dolgozunk az irodában, mindennek megvan a sora és a rendje. Mindenki tudja, ki mihez ért és mit kell csinálnia, és egymásra építve összerakjuk az utazást. Természetesen valahol mindenki keres az utazás szervezésén és közvetítésén, de ez így normális. Mint a termelő, nagyker, kisker, szállítók, stb… Aki dolgozik, megérdemli érte a fizetést.

Az emberek nagy része, szeret „beleülni” a készbe, a jóba, legyen az bármi, akár egy előre kitalált komplett nyaralás, vagy egy csoportos körutazás. De tudjuk azt is, hogy semmi sem kötelező. Mindenki csinálhatja, úgy ahogy neki jólesik. Lehet spórolni, és lehet a kényelmet és biztonságot megfizetni. Mi az utazási szakmában dolgozók megszervezzük A-Z-ig a teljes utat és mindig a lehető legjobb áron értékesítjük úgy, hogy mindenkinek megérje. Az utas is elégedett legyen és az irodában dolgozó kolléga is meg tudjon élni a munkájából, mert ez a világ rendje, ebben él mindenki, csináljon bármit is a munkája során.

Nem szabad általánosítani. Velem is előfordult már például, hogy egy étteremben a filézett rántott halban találtam szálkát. Természetesen nem esett jól, de ettől még butaság lenne tőlem, ha azt gondolnám (és hangoztatnám mindenfelé) hogy ez minden étteremben előfordul.

Magyarországon több mint ezer utazási iroda működik, jelenleg kevesebb mint a fél százaléka került csőd vagy csőd közeli helyzetbe. Akkor felteszem a kérdést: Miről is írogatnak és beszélnek a hozzá nem értő emberek? A több ezer becsületesen dolgozó kollégának miért kell napról napra megnehezíteni a lelkét? Így sem egyszerű az élet senkinek. Igen, vannak sikerhajhászok, akiknek egy baleset az autópályán, egy cég bezárása, vagy utcai verekedés fontosabb, mint a jó dolgok a világban. De lehet az, hogy mi emberek csak erre vagyunk kíváncsiak!? Nem tudom…

Egyik kollégám írta a napokban, hogy nem kell foglalkozni a negatív emberekkel, ne érdekeljen minket a negatív cikk és híradás, ne reagáljunk rá, majd elmúlik. Részben egyetértek vele. Mert minden, ami negatív, azt el kell engedni, nem szabad, hogy befolyásolja az életünket. Azonban sajnos egy ország mindig úgy működik, ahogyan az ott élők gondolkodni képesek és félek, hogy ha csak ezeket a tájékoztatásokat kapják, elhiszik és onnantól kezdődnek a bajok. Sajnos a mai napig nem tudok a nagy szervezetekről, hogy kiálltak volna és megvédték volna a szakma becsületét, és a halogatás, csak súlyosbítja a helyzetet. Néhány gondolattal jó irányba kell terelni az embereket és könnyíteni azok lelkén, akik szívvel lélekkel az utazási szakmában a munkájuknak élnek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.