A 2010-es németországi akciótervben megfogalmazott célok mentén a turisztikai képviselet az elmúlt héten a balatoni beutaztatás specialistájával és piacvezetőjével, a REWE ITS-sel közösen vett részt több tartományt is érintő értékesítés-ösztönző roadshow-n, ahol a szakma szereplői többek között a legújabb 2012-es nyári ajánlatokkal ismerkedhettek. A rendezvénysorozat színvonalát jelzi, hogy a Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete mellett az Air Berlin mutatta be a jövő évre vonatkozó legfontosabb fejlesztéseit.
A rendezvénysorozat négy helyszíne – Köln, Frankfurt, Stuttgart és München – a magyar turizmus számára fontos turistaküldő területek figyelembevételével került meghatározásra. S hogy a választás jónak bizonyult, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a négy workshop-on mintegy 200 fő – a REWE csoport legjobb partnerirodáinak a munkatársai – vett részt. A roadshow során a képviselet a balatoni, budapesti és gyógyturisztikai kínálatot mutatta be, amit a hallgatóság nagy érdeklődéssel fogadott. Ez azzal is magyarázható, hogy az ITS “Ungarn, Polen, Slowakei, Tschechien, Slowenien” autós utakat tartalmazó, 100 oldalas katalógus kínálatából 33 oldal magyar – balatoni, budapesti és nyugat-magyarországi – ajánlatokat mutat be. Ennek is köszönhetően a REWE ITS éves szinten mintegy 20.000 vendéget, valamint 200.000 vendégéjszakát hoz hazánknak és 2012. tekintetében is optimista.
Ugyanez a téma szerepelt Essenben a szintén a REWE cégcsoporthoz tartozó DERTOUR ugyancsak utazási irodáknak szóló Travel Talk estjén is, ahol szintén Magyarország volt a kiemelt vendég. S nemcsak előadás formájában, hanem a kulináris élvezetek terén is, mivel a Ruhr-vidékről érkező utazási irodai partnereket ízletes magyaros büfévacsorával vendégelték meg.