Sárvár példát mutat

A fürdővárosok közül elsőként Sárvár csatlakozik a budapesti Mikulásgyár jótékonysági akciójához. A Sárvári Gyógy- és Wellness Fürdőben egy gyűjtőládát helyeznek ki, ebbe a város polgárai és a vendégek is tehetnek ajándékot, egészen december 15-ig. Innen a Mikulásgyárba szállítják majd az adományokat, amelyeket azok között a hátrányos helyzetű családok között osztanak szét, akiknek semmilyen ajándék nem lehetne a karácsonyfájuk alatt, ha nem működne a Mikulásgyár.

Sárváron tartósélelmiszereket gyűjtenek, a fürdő bejáratánál elhelyezett ládába. Elsőként Kondora István, a város polgármestere helyezi el azokat a konzerveket, amelyeket a polgármesteri hivatal dolgozói szánnak a Mikulásgyárnak, majd a megyei közgyűlés elnöke, Kovács Ferenc által küldött adományok kerülnek a ládába. A fürdő dolgozói nevében, Vancsura Miklós, a komplexum igazgatója is elhelyezi adományát. Mint mondta: ma a magyarországi vállalatok és közintézmények sokféleképpen értelmezik a társadalmi szerepvállalás kérdéskörét Sárvár abban is szeretne jó példát mutatni, hogyan legyünk felelősek és tudatosak saját társadalmi környezetünket illetően.

A város egyébként minden jótékonyságra fogékony budapesti lakost meghív egy sárvári kirándulásra. Azok, akik ajándékot visznek a budapesti központi gyárba, egy vouchert kapnak köszönetképpen. Ezzel ingyenesen látogathatják a város fürdőjét, ha a decemberi munka fáradalmait szeretnék kipihenni egy fürdővárosban.

Éskovács Péter, a Mikulásgyár sajtófőnöke hozzátette: a megyében Sárvár a központi adománygyűjtő helyszíne a Mikulásgyárnak. De akik nem tudnak eljönni a városba, azok is támogatni tudják a karitatív szervezet munkáját. A megye legtöbb postáján, számos újságárusnál és az Alexandra könyvesboltokban is lehet kapni azt az úgynevezett Kívánságport, amelynek megvásárlásával a jótékonysági akció működését támogatják.

Mint mondta: 2010-ben közel félmilliárd forint értékű adomány gyűlt össze decemberben a Mikulásgyár jótékonysági akciójában. Az adományok 26 százaléka ruhanemű, 13 százaléka édesség és tartós élelmiszer, 21 százaléka könyv és játék volt. Sokan vittek tisztítószereket és műszaki cikkeket, ugyanakkor meglepően kevés sporteszköz érkezett, az adományok egy százalékát sem tették ki az ilyen típusú ajándékok.

2010-ben az adományok szétosztását már karácsony előtt megkezdték, és egész januárban folytatták. A Mikulásgyár tavaly 161 ezer embernek juttatott el csomagot a Magyar Vöröskereszt segítségével.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.