Mivel a fesztivál az elmúlt években elérte maximális befogadóképességét, az idén már nem a mennyiségi, hanem a minőségi fejlődést célozzák meg a szervezők. Ebben az évben 400 millióval, mintegy 2,25 milliárd forintra nőnek a rendezvény kiadásai, mivel a korábbinál is nagyobb összegeket fordít a Sziget Szervezőiroda a fellépőkre, a koncertekhez kapcsolódó technikai megoldások fejlesztésére, az infrastruktúrára és a kommunális szolgáltatásokra. Az idei erős program hatására a tavalyinál is nagyobb érdeklődésre számítanak a szervezők, ezért úgy döntöttek, hogy a 25 ezer kiadható, hagyományos – „ottalvós-sátrazós” – hetijegy mellé további 15 ezer olcsóbb – „hazamenős- nem sátrazós” hetijegyet is kiadnak. Ezt azok vehetik igénybe, akik nem a Szigeten oldják meg a szállásukat, azonban minden napra találnak maguknak programot, és élni szeretnének a hetijegy adta árkedvezménnyel. Annak érdekében azonban, hogy a több hetijegy kiadásával se lépjék túl a napi 65 ezer fős befogadóképességet, a naponta kiadható napijegyek számát 40-ről 25 ezerre csökkentik. Az idén a jegyárusítás kezdetétől elővételben is lehet napijegyet váltani. Mivel 25 ezer napijegy az elmúlt években már többször is elfogyott, azoknak, akik csak a rendezvény egykét napján tudnak részt venni, érdemes lesz elővételben megváltaniuk majd a napi belépőt. Mivel némileg változik a színpadok, helyszínek eddig megszokott elrendezése, új és hatékony információs táblarendszer könynyíti meg a tájékozódást a fesztiválozók számára. Gerendai Károly a Sziget Szervezőiroda ügyvezető igazgatója és Müller Péter Sziámi, igazgató a rendezvényről tartott sajtótájékoztatón hangsúlyozta, hogy az Álomsziget Kft. a Hajógyári- szigetre tervezett beruházása nem akadályozza a fesztivál megrendezését, éppen ellenkezőleg, inkább előnyökkel járhat.
Sátorlakó, fizess!
Kétszáz nemzetközi sztár, ötszáz hazai zenekar, előadó, DJ, több tucat színtársulat, akrobaták, humoristák, táncosok, bábosok, napi kétszáz program, több mint hatvan programhelyszín várja a látogatókat a 14. Sziget Fesztiválon augusztus 9. és 16. között az óbudai Hajógyári szigeten.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.