2009. április 16-án a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség közzétette a helyi – illetve az észak-magyarországi régió esetében helyi és térségi - turisztikai desztinációmenedzsment szervezetek támogatását szolgáló pályázatokat. A pályázaton a 2008. szeptemberi regisztrációs sikeresen túljutott desztinációk pályázhatnak, a konstrukció keretében 80-85%-os támogatási arány elérhető, aminek lehívását a 40%-os előleg lehetősége is elősegíti.
A beadási határidők jelentős eltéréseket mutatnak régiónként, így van ahol az első értékelési szakaszhoz már 2009. június közepe a határidő, míg máshol 2009. szeptembere. A 2008. novemberében társadalmi egyeztetésre bocsátott verzióhoz képest újdonság a sávos rendszer, ami vendégéjszakaszám alapján három kategóriába sorolja a desztinációkat. Így létezik kiemelt turisztikai desztináció éves 150 ezer vendégéj felett, 50-150 ezer vendégéjszaka között a turisztikai desztináció és 50 ezer vendégéjszaka alatt a desztinációs szintű helyi turisztikai együttműködés. TDM szervezeteiknek sorrendben 30, 20, 15 millió Ft-os minimális éves költségvetéssel kell rendelkeznie, illetve az alkalmazottak számának is el kell érnie a 3,5; 3 illetve 2,5 főt. Az önkormányzatoknak a teljes IFA összeg 20%-nak visszaforgatását vagy a TDM szervezet költségvetésének 65%-át kell biztosítaniuk, miközben a döntéshozatalban szerepük ettől csak jóval kisebb lehet.
A pályázati dokumentáció fontos eleme az ún. TDM Szervezet Fejlesztési és Fenntarthatósági Program, ami gyakorlatilag a tdm szervezetek megvalósíthatósági tanulmánya. Ebben szükséges bemutatni a szervezetfejlesztési és szakmai célokat, a projekt megvalósításának ütemezését, üzleti tervét stb. Ugyancsak fontos és az önkormányzati döntéshozatal folyamatát figyelembe véve prioritást kell, hogy élvezzen az ún. Középtávú Együttműködési Megállapodás megkötése az önkormányzat és a tdm szervezet között, ami többek között rögzíti az önkormányzati hozzájárulás módját, mértékét, az információs iroda, turisztikai kompetenciák tdm szervezet részére történő átadását. A pályázat ugyanakkor nem vonatkozik a tdm szoftver beszerzésére, amihez várhatóan hamarosan újabb pályázat kerül kiírásra és annak folyamata remélhetőleg időben utoléri a tdm projekteket.
A pályázat fogadtatása összességében a korábban regisztráltak, vezető partnerek között ellentmondásos lehet, hiszen a regisztrációs időszak óta eltelt néhány hónap alatt gazdasági helyzetük radikálisan megváltozott és az erőfeszítések ellenére valószínűleg lesznek olyan, korábban a regisztrációban vezető partnerként résztvevő önkormányzatok, akik a projekttől visszalépnek és ez a desztináció minden turisztikai szereplőjére hatással lehet. Ugyanakkor a pályázati kiírás körüli huzavona sok tdm kezdeményezést arra ösztökélt, hogy a desztinációjukban a pályázattól függetlenül megkezdték a szervezetfejlesztést, a partnerség kiépítését, ami felismerés tulajdonképpen a tdm kialakításának természetes útja, amit a pályázati projekt csak tovább fog erősíteni.