Sávos rendszerűek a TDM-pályázatok

Hosszas előkészítés után, a korábban közzétett verzióhoz képest néhány módosítással megjelentek a TDM szervezetek támogatását célzó pályázatok. A beadási határidőig rendelkezésre álló elkövetkező néhány hónap a desztinációkban a turisztikai szereplők részéről összehangolt és aprólékos munkát követel meg – tájékoztatta lapunkat a téma egyik szakértője.

2009. április 16-án a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség közzétette a helyi – illetve az észak-magyarországi régió esetében helyi és térségi - turisztikai desztinációmenedzsment szervezetek támogatását szolgáló pályázatokat. A pályázaton a 2008. szeptemberi regisztrációs sikeresen túljutott desztinációk pályázhatnak, a konstrukció keretében 80-85%-os támogatási arány elérhető, aminek lehívását a 40%-os előleg lehetősége is elősegíti.

A beadási határidők jelentős eltéréseket mutatnak régiónként, így van ahol az első értékelési szakaszhoz már 2009. június közepe a határidő, míg máshol 2009. szeptembere. A 2008. novemberében társadalmi egyeztetésre bocsátott verzióhoz képest újdonság a sávos rendszer, ami vendégéjszakaszám alapján három kategóriába sorolja a desztinációkat. Így létezik kiemelt turisztikai desztináció éves 150 ezer vendégéj felett, 50-150 ezer vendégéjszaka között a turisztikai desztináció és 50 ezer vendégéjszaka alatt a desztinációs szintű helyi turisztikai együttműködés. TDM szervezeteiknek sorrendben 30, 20, 15 millió Ft-os minimális éves költségvetéssel kell rendelkeznie, illetve az alkalmazottak számának is el kell érnie a 3,5; 3 illetve 2,5 főt. Az önkormányzatoknak a teljes IFA összeg 20%-nak visszaforgatását vagy a TDM szervezet költségvetésének 65%-át kell biztosítaniuk, miközben a döntéshozatalban szerepük ettől csak jóval kisebb lehet.

A pályázati dokumentáció fontos eleme az ún. TDM Szervezet Fejlesztési és Fenntarthatósági Program, ami gyakorlatilag a tdm szervezetek megvalósíthatósági tanulmánya. Ebben szükséges bemutatni a szervezetfejlesztési és szakmai célokat, a projekt megvalósításának ütemezését, üzleti tervét stb. Ugyancsak fontos és az önkormányzati döntéshozatal folyamatát figyelembe véve prioritást kell, hogy élvezzen az ún. Középtávú Együttműködési Megállapodás megkötése az önkormányzat és a tdm szervezet között, ami többek között rögzíti az önkormányzati hozzájárulás módját, mértékét, az információs iroda, turisztikai kompetenciák tdm szervezet részére történő átadását. A pályázat ugyanakkor nem vonatkozik a tdm szoftver beszerzésére, amihez várhatóan hamarosan újabb pályázat kerül kiírásra és annak folyamata remélhetőleg időben utoléri a tdm projekteket.

A pályázat fogadtatása összességében a korábban regisztráltak, vezető partnerek között ellentmondásos lehet, hiszen a regisztrációs időszak óta eltelt néhány hónap alatt gazdasági helyzetük radikálisan megváltozott és az erőfeszítések ellenére valószínűleg lesznek olyan, korábban a regisztrációban vezető partnerként résztvevő önkormányzatok, akik a projekttől visszalépnek és ez a desztináció minden turisztikai szereplőjére hatással lehet. Ugyanakkor a pályázati kiírás körüli huzavona sok tdm kezdeményezést arra ösztökélt, hogy a desztinációjukban a pályázattól függetlenül megkezdték a szervezetfejlesztést, a partnerség kiépítését, ami felismerés tulajdonképpen a tdm kialakításának természetes útja, amit a pályázati projekt csak tovább fog erősíteni.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.