A rendezvény folytatása volt annak a tavaly decemberi marketingkommunikációs konferenciának, amelyet szintén az említett két szaklap szervezett. Az egyik legnagyobb hazai szaklapkiadó, a Professional Publishing Hungary portfoliójába tartozó kiadványok munkatársai igyekeztek hozzáértő szakértőket meghívni a pódiumra. Varga Károly, a webaudit projektigazgatója nyitóelőadásában az online médiafogyasztási trendeket elemezte. Egyik legérdekesebb megállapítása az volt, hogy a nők jelenléte az internetezők között egyre meghatározóbb, ők ráadásul egyre aktívabbak és sokkal több honlapot keresnek fel szörfözés közben.
Láng Viktor, az iranymagyarorszag.hu ügyvezetője, valamint Bánóczy Zoltán, a társaság SEO tanácsadója a turisztikai portál történetét és sikerének alapjait osztották meg a hallgatósággal. Egy teljesen eltérő, ugyanakkor hasonlóképp sikeres modellt követ az online turisztikai szolgáltatások terén az ÚtiSúgó.hu, melynek ügyvezetője, Pozsonyi György, SEO, PPC és védjegyek címmel tartott előadást.
Pozsonyi egyebek mellett arra hívta fel a figyelmet, hogy a Google adwords rendszerében lehetőség van arra, egy cég egy másik vállalkozás nevére, bejegyzett védjegyére hirdessen, ezáltal elvigye online forgalma jelentős részét. Ez a Pozsonyi szerint tisztességtelen üzleti magatartás több jogszabályba is beleütközik (engedély nélküli névhasználat, védjegybitorlás, tisztességtelen üzleti magatartás), így a bíróság és a gazdasági versenyhivatal által is szankcionálható, megszüntethető. Többen hangoztatták, hogy a károsultaknak pertársaságot kellene alakítaniuk, hiszen egy precedensértékű bírósági ítélettel akár az elmaradt haszon követelése is érvényesíthető.
A felvetett kérdésekkel kapcsolatban az előadók között komoly szakmai vita alakult ki a szünetben, mely szintén tanulságos volt a hallgatóság számára.
A későbbiekben a keresőmarketing alapjait Kiss Imre, a Trendency vezető fejlesztője foglalta rendszerbe, míg a keresőhirdetések helyét, szerepét a Google rendszerében Budai László, a Google munkatársa ismertette.
A délután folyamán hasznos és kreatív ötleteket kaptak a résztvevők arra vonatkozóan, hogy milyen a jó turisztikai weboldal, Kaszás Miklós, a Dream Interactive, fejlesztési üzletágvezetője jóvoltából. A nap végén a decemberi workshop egyik legsikeresebb előadója, Gereczi Tamás, online specialista a közösségi média hatékony használatával kapcsolatos tudnivalókat osztott meg a hallgatósággal, konkrét turisztikai vállalkozások gyakorlatát elemezve. A konferencia képei és előadásai a mellékelt linkről tölthetők le. Kiadónk a workshop folytatását tervezi ez év április-májusában.