SEO, PPC, védjegyek, közösségi média

Telt ház előtt, közel 100 fő részvételével zajlott szerdán a Turizmus Trend és a Kreatív szaklapok közös szervezésében megvalósult Online marketing trendek a turizmusban című konferencia a Hunguest Hotel Griffben.

A rendezvény folytatása volt annak a tavaly decemberi marketingkommunikációs konferenciának, amelyet szintén az említett két szaklap szervezett. Az egyik legnagyobb hazai szaklapkiadó, a Professional Publishing Hungary portfoliójába tartozó kiadványok munkatársai igyekeztek hozzáértő szakértőket meghívni a pódiumra. Varga Károly, a webaudit projektigazgatója nyitóelőadásában az online médiafogyasztási trendeket elemezte. Egyik legérdekesebb megállapítása az volt, hogy a nők jelenléte az internetezők között egyre meghatározóbb, ők ráadásul egyre aktívabbak és sokkal több honlapot keresnek fel szörfözés közben.

Láng Viktor, az iranymagyarorszag.hu ügyvezetője, valamint Bánóczy Zoltán, a társaság SEO tanácsadója a turisztikai portál történetét és sikerének alapjait osztották meg a hallgatósággal. Egy teljesen eltérő, ugyanakkor hasonlóképp sikeres modellt követ az online turisztikai szolgáltatások terén az ÚtiSúgó.hu, melynek ügyvezetője, Pozsonyi György, SEO, PPC és védjegyek címmel tartott előadást.

Pozsonyi egyebek mellett arra hívta fel a figyelmet, hogy a Google adwords rendszerében lehetőség van arra, egy cég egy másik vállalkozás nevére, bejegyzett védjegyére hirdessen, ezáltal elvigye online forgalma jelentős részét. Ez a Pozsonyi szerint tisztességtelen üzleti magatartás több jogszabályba is beleütközik (engedély nélküli névhasználat, védjegybitorlás, tisztességtelen üzleti magatartás), így a bíróság és a gazdasági versenyhivatal által is szankcionálható, megszüntethető. Többen hangoztatták, hogy a károsultaknak pertársaságot kellene alakítaniuk, hiszen egy precedensértékű bírósági ítélettel akár az elmaradt haszon követelése is érvényesíthető.

A felvetett kérdésekkel kapcsolatban az előadók között komoly szakmai vita alakult ki a szünetben, mely szintén tanulságos volt a hallgatóság számára.

A későbbiekben a keresőmarketing alapjait Kiss Imre, a Trendency vezető fejlesztője foglalta rendszerbe, míg a keresőhirdetések helyét, szerepét a Google rendszerében Budai László, a Google munkatársa ismertette.

A délután folyamán hasznos és kreatív ötleteket kaptak a résztvevők arra vonatkozóan, hogy milyen a jó turisztikai weboldal, Kaszás Miklós, a Dream Interactive, fejlesztési üzletágvezetője jóvoltából. A nap végén a decemberi workshop egyik legsikeresebb előadója, Gereczi Tamás, online specialista a közösségi média hatékony használatával kapcsolatos tudnivalókat osztott meg a hallgatósággal, konkrét turisztikai vállalkozások gyakorlatát elemezve. A konferencia képei és előadásai a mellékelt linkről tölthetők le. Kiadónk a workshop folytatását tervezi ez év április-májusában.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.