A városvezetés több mint egy éven át tartó tervezgetés és viták után szerdán közzétette a végleges közlekedési tervezetet. Az új közlekedési szabályok a nyáron lépnek életbe. Az új burkolat kialakításához csak később, 2014-ben látnak hozzá.
A Mariahilfer Strassén jelenleg naponta 15 ezer autó, ötezer kerékpáros és több mint százezer gyalogos fordul meg.
Az utca középső szakasza a jövőben autóforgalomtól mentes terület lesz, ahová gépjárművek csak kivételes esetben hajthatnak be. Továbbra is közlekedik a bevásárlóutcán egy helyi járatú autóbusz, beengedik az üzleteket ellátó szállítókat is, és a kerékpárosok is használhatják az utcát.
A Mariahilfer Strasse mindkét végén különleges közlekedési övezeteket alakítanak ki azért, hogy a környékbeli utcákban található parkolóházak továbbra is megközelíthetőek legyenek. A "találkozási zónának" nevezett útszakaszokon a gyalogosok, az autósok és a kerékpárosok egyenlő jogokat élveznek majd. A megengedett legnagyobb sebesség itt 20 km/h lesz. Ilyen övezeteket most először próbálnak ki Ausztriában.
"Ezzel egyszerű, innovatív és modern forgalomcsökkentő megoldást találtunk. A Mariahilfer Strasse vonzóbb hely lesz nemcsak a lakók, de minden gazdasági szereplő és a sok ezer vásárló számára is" - vélekedett Maria Vassilakou Zöld párti alpolgármester.
A szociáldemokrata-zöld bécsi városvezetés jobboldali ellenzéke egyáltalán nem elégedett a változtatásokkal. Ők azt szerették volna, ha a környékbeli lakók dönthetik el, akarnak-e egyáltalán sétálóutcát. Vannak ugyanis, akik szerint a forgalmas utca lezárása dugókat okoz majd a környéken. Az érintett kereskedők egy része is szkeptikus, ők a vásárlók számának csökkenésétől és szállítási nehézségektől tartanak.
Forrás: MTI