Ez alapvetően a régió sokszínűségével és kedvező természeti adottságaival magyarázható - erősítette meg a szakember.
- A fürdők mellett leginkább városlátogatásokon, hegyi-, kerékpáros- és lovastúrákon vesznek részt a vendégek. Megismerhetik négy borvidék legjobb italait és a helyi ételeket is megkóstolhatják az érdeklődők. Egyébként az első félévben - az előzetes adatok szerint, 2011 azonos időszakához képest - szerényebb mértékben, 0,4 százalékkal több vendég fordult meg a szálláshelyeken. Az első négy hónapban közel 164 ezer vendég járt az északi régióban és 346 ezer vendégéjszakát töltött el. A tavalyi hasonló időszakban mért adatokat figyelembevéve több külföldi turista érkezett. Különösen románok, lengyelek, szlovákok és csehek jöttek nagyobb számban. Ez annak is köszönhető, hogy a marketing igazgatóság a térségi és a helyi TDM-ekkel összefogva, valamint az említett országokban tevékenykedő külképviseleteket bevonva roadshow-kat tartott Észak-Magyarország turisztikai értékeinek bemutatására és népszerűsítésére.
Hidvéginé Molnár Judit arra is utalt, hogy tudatosabb tervezéssel léptek fel a piacokon, melyet a második félévben is folytatnak. Azt tapasztalták, hogy az egyes országokból érkezett turista csoportok meghatározott célpontokat kerestek fel. Így például a lengyelek és a románok főleg Eger-, valamint Tokaj-Zemplén-Miskolc térségét kedvelik. Nógrádban viszont főleg a Világörökség részéhez tartozó Hollókő, valamint az ipolytarnóci "ősvilági Pompei" megismerése a fő cél. A jövőben viszont szeretnék még jobban ráirányítani a vendégek figyelmét a bakancsos túrákra, a kerékpáros- és a lovas turizmusra, a várakra, illetve egy földtani barangolásra a Nógrád Geoparkban. A falvakban a helyi adottságokra épülő hagyományokkal és a kézművesség portékáival erősíthetik a kínálatot.
Az első fél esztendőben az északi régió szerte a három és négy csillagos szállodák iránt érdeklődtek leginkább a turisták. Ezekben a hotelekben jól képzett szakemberek dolgoznak, akik eredményesen működnek együtt a piaci munkában a marketing igazgatósággal.
Különlegességnek számított, hogy a táji adottságokhoz igazodva az első hat hónapban nyílt meg Tállyán a négy csillagos és Gyöngyösön, Farkasmályban a három csillagos borhotel. Emellett megjelentették az Egészségturizmus, aktív turizmus Észak-Magyarországon című kiadványt is.
A regionális marketing igazgatóság vezetője azt is jelezte, hogy 2012 második felében tovább erősítik kapcsolataikat a térségi és a helyi TDM-ekkel. Szeretnének még hatékonyabban együttműködni. Erre jó példa lehet, hogy az Aggtelek- Edelény térségben a Cserehát Településszövetség által pályázott és nyert támogatással nemrég alakították ki a több települést átfogó História Völgyet, mint turisztikai attrakciót. A szövetség ebben is jól együttműködött a közvetlen szomszédjában levő tokaji TDM-el. Sőt az is várható, hogy egy mátraaljai TDM-el is összefognak és a História Völgy tapasztalatait felhasználva tesznek konkrét ajánlatokat, ezzel is az ország legmagasabb hegyvidékén a turizmusfejlesztést.
A következő hat hónapban több nagyobb turisztikai attrakció, illetve magas színvonalú szálláshely fejlesztése várható a régióban. Így például elkezdik az egri vár felújítását. Befejeződik a demjéni, a noszvaji és az egri Platán négy csillagos hotelek építését. Átadják a felújított boldogkői- valamint a siroki várat és várhatóan megnyitja kapuit a megújult egri Tűzoltó Múzeum is.