A program kiemelt témája Magyarország és Budapest mint különleges utazási desztináció volt. A rendezvény a magyar turisztikai kínálat bemutatkozása mellett, találkozási és kapcsolatépítési lehetőséget nyújtott a résztvevő brit és magyar turisztikai szolgáltatóknak.
Minden eddiginél nagyobb részvételi arány jellemezte az eseményt: 40 brit és 24 magyar szolgáltató vett részt a programokon.
A rendezvény egy szemináriummal vette kezdetét, melynek során a Tripadvisor munkatársa ismertette a tripadvisor.com honlapot és az abban rejlő kommunikációs lehetőségeket, tekintettel arra, hogy a széles körben ismert utazási weblap jelenleg inkább a szállásszolgáltatók körében használt. Elmondta, hogy a jövőben bővíteni szeretnék a magyar regisztrált szolgáltatók körét, többek között kulturális és egyéb attrakciókkal, speciális városnéző programokkal. Éppen ezért különösen fontos számukra, hogy a rendezvényen jelen volt a Szépművészeti Múzeum, a Nemzeti Táncszínház és a Zsolnai Örökségkezelő Kht. is. A másik előadást a Mail Travel tartotta, amely a Daily Mail napilapot és más újságokat, például a Metro-t, valamint azok online és mobil változatait is publikáló cégcsoport utazási irodája. A velük való együttműködés – a kisebb költségekkel járó pénteki ajándékakcióktól kezdve a nagyobb horderejű desztinációs promóciókig terjedően – egy széleskörű és magas jövedelemmel rendelkező felső középosztályhoz tudja eljuttatni a Magyarországgal kapcsolatos utazási információkat.
A WizzAir Debrecen-London járata 2012 júniusában indult, ennek apropóján még inkább szerették volna felkelteni a Magyar Turizmus Nap brit résztvevőinek érdeklődését az észak-alföldi régió iránt. Ebből a célból mutatkozott be a szakmai rendezvényen az MT Zrt. Észak-alföldi Regionális Marketing Igazgatósága, a Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület, továbbá a Debreceni Nyári Egyetem. A brit partnerek között is számos, kulturális témájú utaztatásban érdekelt utazásszervező volt jelen az eseményen, valamint olyan nagynevű cégek is részt vettek a workshop-on, mint a Flight Center és a Thomas Cook.
A délután folyamán, prezentációkon keresztül ismerkedhettek meg a brit résztvevők Magyarország és a megjelent hazai szakmai szervezetek és szolgáltatók kínálatával, majd a workshop-on szemtől szemben tárgyalhattak egymással a partnerek az üzleti lehetőségekről. A program zárásaként egy vacsorával egybekötött nyereményjátékon vehettek részt a szakemberek.