A Larus rendezvényközpontban tartott egész napos fórumot - melyen a rendezvényszervező cégeken kívül rendezvényhelyszínek, catering és technikai szolgáltatók képviselői vettek részt -Ganczer Gábor, a MaReSz elnöke nyitotta meg, majd a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettesével, Horváth Gergellyel közösen átadták a MaReSz-Díjakat, melyet az idei évben Horváth Ágnesnek, a MaReSz főtitkárának, és Morlin Franciskának, a Chemol Travel kongresszusszervezési és beutazási üzletágvezetőjének ítélt oda a Szövetség.
A több mint 150 résztvevővel zajlott esemény délelőtti programján Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese a nemzeti marketingszervezetnek a hazai rendezvényipar fellendítéséért folytatott külpiaci erőfeszítéseiről beszélt, míg Ferenczy Anikó, a Magyar Kongresszusi Igazgatóság igazgatója Magyarország nemzetközi konferenciapiaci pozicionálása érdekében kifejtett hosszú távú stratégiai terveikről és ennek eszközeiről tartott előadást. Őket Mr. Marc Slenema követte az MCI Amsterdam nemzetközi konferenciaszervező cég képviseletében, aki Magyarországról, mint konferenciahelyszínről tett észrevételeit, tapasztalatait osztotta meg a közönséggel, valamint kitekintést adott a nemzetközi MICE trendekre.
A plenáris előadások talán legélénkebb érdeklődést kiváltó programja a szervezők és beszállítók (helyszínek, technikai cégek, stb.) problémáit feltáró előadás és az azt követő vitafórum volt. A rendezvénypiac különböző szektoraiban dolgozó meghívottak az egymás közötti legjellemzőbb konfliktusokat (pl. kizárólagosság, árazási illetve jutalékpolitikai kérdések, direkt megkeresésekre küldött ajánlatok) és azok lehetséges megoldásait próbálták megvitatni egymással, melynek egyöntetű konklúziójaként a folyamatos párbeszédet és a networking fontosságát hangsúlyozták.
Az ebédszünetet követően délután egymással párhuzamosan, két szekcióban folytatódtak a nagy érdeklődésre számot tartó programok. A szinte zsúfolásig telt termekben a MaReSz Nap résztvevői többek között a rendezvényeken alkalmazott információtechnológia legújabb trendjeiről hallhattak előadást Kiss Zsolttól, a COMPOFFICE-R Kft. ügyvezetőjétől, majd az innovatív rendezvény gasztronómiai megoldások lehetőségeiről, fontosságáról mesélt Pintér Katalin, a Gerbeaud Gasztronómia Kft. ügyvezetője. Ezután szerzői jogvédelem, koncepcióvédelem, azaz „ötletlopás” témában gazdagodtak sok hasznos információval a szervezők dr. Nagy Balázstól, a dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda képviseletében. A nap utolsó előadásaként konkrét példák említésével a rendezvényszervezést terhelő legfontosabb adózási jogszabályok is terítékre kerültek, különös tekintettel a reprezentációs adóra - a Correct Pénzügyi és Könyvszakértő Kft. munkatársainak köszönhetően.
A másik szekcióban Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség elnöke mesélt az eseménykommunikáció legfőbb kihívásairól, majd Vaskó Tünde, a Visualpower Kft. marketing- és kommunikációs igazgatója tartott látványos filmbejátszásokkal gazdagított előadást a 3D-s épületfestésről, az „épületmozgató” animációkról és objektumvetítésről. A délután folyamán a rendezvényszervezőket oly gyakran érintő rendezvénybiztonsági kérdések is megvitatásra kerültek Bernáth Mihály biztonságszervező szakember jóvoltából.
Sikeres volt a MaReSz Nap
Harmadik alkalommal rendezte meg a Magyarországi Rendezvényszervezők és –szolgáltatók Szövetsége március 19-én a rendezvényszakma elsőszámú konferenciáját, a MaReSz Napot. Az „Innováció a rendezvényszervezésben” témakörben szervezett előadássorozatra változatos programokkal, mégis azonos gondolatkörre épülő előadásokkal készültek a szervezők. Az eseményt hatalmas érdeklődés övezte, hiszen a rendezvényszakma évek óta kihívásokkal küszködik, melynek egyetlen kivezető útja a kreativitás, a megújulás.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.