Sikerrel zárult a Spa & Wellness kiállítás

November 12-én este zárta kapuit az immár ötödik Spa&Wellness kiállítás, amelyet az idén első ízben rendeztek meg a Hó-Show-val közös helyszínen, a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban, azzal azonos időpontban.

'

A rendezvényt a Turizmus Trendet is megjelentető Medical Tribune Kiadó szervezte, a Magyar Turizmus Zrt. társrendezésével. Minden korábbinál több, összesen 180 kiállító vett részt a vásáron, a kiállítási terület nagysága elérte az 1200 m2-t – emelte ki Oláh Ingrid kiállítási igazgató. Hat országból jöttek kiállítók: wellnessés gyógyfürdők, szállodák, turisztikai információs irodák, regionális marketingigazgatóságok, wellnesstermékek és berendezések gyártói és forgalmazói. A kiállítók kétharmada turisztikai szolgáltató volt, az idén minden korábbinál több utazási iroda is képviseltette magát a rendezvényen.

A Magyar Turizmus Zrt. jóvoltából hét országból 15 touroperátor ismerkedhetett meg a kiállításon a hazai wellnesskínálattal. A rendezvény első két napján két szakmai konferencia vonzotta eszmecserére a turizmus és a fürdőkultúra szakembereit. Az Econoconsult tanácsadó cég Egészségügy – egészségturizmus 2006 után című tanácskozásán 140, a Magyar Turizmus Zrt. és a kiállítás szervezői által a wellness és a marketing összefüggéseiről szóló konferencián 250 fő vett részt. A Spa&Wellness kiállításon kiosztották a Magyar Marketing Szövetség által odaítélt marketingdíjakat. Tonk Emil, a bírálóbizottság elnöke nyújtotta át a rendezvény színpadán az elismerést a Neckermann és a Puchner Kastélyszálló közös standja, valamint a Danubius Hotels Rt. képviselői részére. A kiállítás hivatalos lapja, a Spa& Wellness Magazin 10 ezer példánya fogyott el a kiállításon, amelyen összesen 21 ezer látogatót regisztráltak.

A kiállítást Lamperth Mónika, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium tárcavezetője nyitotta meg, aki beszédében utalt rá, hogy ő maga is híve a wellnesskúráknak. A miniszter aszszony ezt követően Oláh Ingrid kiállítási igazgató társaságában végigjárta a rendezvényt, s ellátogatott a Turizmus Trend standjához is
 
 Az év projektje: Összefogás az egészségért – a Neckermann és a Puchner Kastélyszálló
 
A rendezvényen igyekezett minden kiállító kitenni magáért. Képünkön a Danubius Hotels Rt. színvonalas standja
 
Hévíz szolgáltatói egységes, közös standon állítottak ki
 
A látogatók megkóstolhatták Nagy Péter, a Puchner Kastélyszálló séfjének finomságait
 
A rendezvény társszervezője a Magyar Turizmus Zrt. volt
 
 A marketingdíjak átadása: középen Tonk Emil, balra Farkas Andrea (Neckermann), Kőnig Erika (Danubius Hotels Rt.)
 
A Balaton turisztikai kínálatában egyre hangsúlyosabb szerepet játszik a gyógy- és wellnesturizmus, amint azt az egységes Balaton-standon is láthattuk
 
Az idén első alkalommal állított ki a Spa&Wellness kiállításon a Magyar Egészségturizmus Marketing Egyesület, amely harmincöt szolgáltatót fog össze
 
Az Androméda Travel standján helyet kapott a sövénykúti kecsketejből készülő háziszappan és kecsketejfürdő előállítója, Kiss Mihály Nyírmártonfalváról
 
Nagy érdeklődés fogadta a kísérőprogramokat, így a gyermekaerobik-bemutatót is
'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.