A Danubius Health Spa Resort Aqua**** eseménydús wellnesshétvégére látta vendégül partnereit június 5–7. között. Kovács Balázs, a Danubius Hotels Group értékesítési és marketingvezérigazgató-helyettese hangsúlyozta, a Danubius már 30 éve a wellnessben utazik, és a kényeztetés szakértője. Az Aquával kapcsolatban kiemelte, hogy a számok is bizonyítják, jó döntés volt, hogy 2008. április 1. óta az első hazai all inclusive családbarát wellness-szállodaként működik, amelynek gasztronómiai szolgáltatásaira a „bőséges, de egészséges” kínálat jellemző. Fekete György, a szálloda igazgatója elmondta, hogy az 1984-ben átadott ház sok más turisztikai fejlesztéshez hasonlóan abból a 200 milliárd dolláros hitelcsomagból épült, amelyet a magyar állam az osztrák bankoktól vett fel többek között turisztikai beruházások finanszírozására. A hotel – a megszokottól eltérően – már fennállásának második évében nyereséget termelt. Igaz, akkor még csak 22 milliót, a 2007-es 100 millióval szemben. A vezetés büszke arra, hogy az elmúlt 25 évben kiugróan magas, 72 százalékos átlagos kihasználtsággal üzemelt a ház, és összesen több mint két és fél millió vendégéjszakát regisztráltak. A technológiai forradalom és a költséghatékonyabb gazdálkodás miatt viszont csökkenésre is volt példa az elmúlt évtizedekben: a nyitáskor 245 fős személyzet mára 145 főre apadt. Az elmúlt 8 évben 1 milliárd forintot költöttek a ház korszerűsítésére, tavaly 300 millióból modernizálták az éttermeket és a konyhát, hogy megfeleljenek az új, egészséges all inclusive étkezéseket biztosító koncepciónak, továbbá klimatizálták a 215 szobát. A tavaly bevezetett all inclusive ellátásnak és családbarát szolgáltatásoknak köszönhetően 30 százalékosra nőtt a belföldi vendégek aránya, amely öt éve még alig hatszázalékos volt. A váltás óta hónapról hónapra nő a kihasználtság, a bevételek és profit szintje – emelte ki az igazgató. Idén időarányosan már 2000-rel több osztrák és német vendég jött, és látványos a fejlődés az orosz nyelvű, valamint az izraeli piacokon. A májusi foglaltság 80 százalék körül alakult – tavaly július-augusztusban 90 százalék fölött –, és megemelkedett a kiegészítő szolgáltatásokra áldozók száma.
Sikersztori Hévízen
Az elmúlt negyed évszázadra emlékezik Hévíz második, egészségturizmusra berendezkedett szállodája az idén.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.