Sláger volt a nemzeti dohánybolt az ARC-on

A nemzeti dohányboltok és az emigráció voltak az idei ARC slágertémái, ugyanakkor az első három helyezett plakátból kettő is szociális problémát dolgozott fel - derült ki az ARC eredményhirdetéssel egybekötött sajtótájékoztatóján.

A Geszti Péter Arc-alapító konferálta díjkiosztón számos elismerést, köztük szponzorált különdíjakat is átadtak délelőtt. Ilyen volt a MegNet Bank legjobb szociális plakátnak járó díja, amit Glázer Attila Jewgaynazi című képe nyerte el, a kirekesztő „cimkézést” és társadalmi ellentéteket feldolgozó képével.

A reklám- és médiatermékek értékszempontjai alapján is több különdíjat osztottak. A HVG a legjobb címlaptömörségű plakátot kereste és találta meg Faniszló Ádám grafikus Kézfogás című munkájában.

Geszti a díjátadón elmondta, hogy az ARC megalakulásakor célként tűzték ki a kiállítás segítségével az egyhangú, sokszor igénytelen közterületi plakátkommunikáció megújítását. A ma az Okego reklámügynökség alapítójaként dolgozó reklámos hozzátette: ugyan ezt eddig sajnos nem sikerült elérni, de örömmel üdvözölte a Hammer Solutions különdíját, amellyel a legjobb, reklámszerűen működő plakátot honorálták. A díj a legütősebb, illetve gyorsan és hatékonyan üzenő plakátnak járt, ezt Wollák Péter Hungarian Smiley című képe nyerte.

Mi történt velünk? – hangzott a pályázat tételmondata, erre keresték a választ Bakos Gábor ARC-alapító és társai. A zsűri értékelése alapján az egyik legjobb választ adta a feltett kérdésre, és harmadik helyezet lett Gáspár Attila és Dobi Nóra Már megint hiányzik… című plakátja a gyermekbántalmazásról. A második helyet Szabó Eszter Judit és Kun Dávid Az nem lehet, hogy annyi … című hősök nélküli képe nyerte.

 

 

Az első helyezett alkotást Frenyó Teodóra reklámos készítette Rossz nevelés címmel. A sajtótájékoztatón a képről beszélve elmondta, hogy az nem politikai üzenetet hordoz, plakátja kizárólag szociális témájú és célú.

 

A szokásos kategóriákban díjazták továbbá a legkedélyborzolóbb alkotásnak járó Borz-díjat. Ezt idén Sin Olivér beszédes Más péniszével festettem című szivárványszínű munkája nyerte el.

 

Néhány visszatérő téma is akadt az idei kiállításon, ilyen volt például a nemzeti dohányboltok ügye, az emigráció, vagy az acsarkodás problémája. Az előbbi két témát különösen nagy számban dolgozták fel a pályázók, ezért ezek közül a legjobban sikerült alkotások külön gyűjtőplakátra kerültek, bár a dohányboltokra reflektáló képek közül egy-kettő saját óriásplakát-felületet is kapott.

A kiosztott díjakon túl a közönség is szavazhat a kedvencére, erre az ARC Facebook-oldalán van lehetőség. A közönségnyertest október 1-jén hirdetik ki. A plakátokat nagyban itt tekintheti meg.

Forrás: Kreatív Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.