A Geszti Péter Arc-alapító konferálta díjkiosztón számos elismerést, köztük szponzorált különdíjakat is átadtak délelőtt. Ilyen volt a MegNet Bank legjobb szociális plakátnak járó díja, amit Glázer Attila Jewgaynazi című képe nyerte el, a kirekesztő „cimkézést” és társadalmi ellentéteket feldolgozó képével.
A reklám- és médiatermékek értékszempontjai alapján is több különdíjat osztottak. A HVG a legjobb címlaptömörségű plakátot kereste és találta meg Faniszló Ádám grafikus Kézfogás című munkájában.
Geszti a díjátadón elmondta, hogy az ARC megalakulásakor célként tűzték ki a kiállítás segítségével az egyhangú, sokszor igénytelen közterületi plakátkommunikáció megújítását. A ma az Okego reklámügynökség alapítójaként dolgozó reklámos hozzátette: ugyan ezt eddig sajnos nem sikerült elérni, de örömmel üdvözölte a Hammer Solutions különdíját, amellyel a legjobb, reklámszerűen működő plakátot honorálták. A díj a legütősebb, illetve gyorsan és hatékonyan üzenő plakátnak járt, ezt Wollák Péter Hungarian Smiley című képe nyerte.
Mi történt velünk? – hangzott a pályázat tételmondata, erre keresték a választ Bakos Gábor ARC-alapító és társai. A zsűri értékelése alapján az egyik legjobb választ adta a feltett kérdésre, és harmadik helyezet lett Gáspár Attila és Dobi Nóra Már megint hiányzik… című plakátja a gyermekbántalmazásról. A második helyet Szabó Eszter Judit és Kun Dávid Az nem lehet, hogy annyi … című hősök nélküli képe nyerte.
Az első helyezett alkotást Frenyó Teodóra reklámos készítette Rossz nevelés címmel. A sajtótájékoztatón a képről beszélve elmondta, hogy az nem politikai üzenetet hordoz, plakátja kizárólag szociális témájú és célú.
A szokásos kategóriákban díjazták továbbá a legkedélyborzolóbb alkotásnak járó Borz-díjat. Ezt idén Sin Olivér beszédes Más péniszével festettem című szivárványszínű munkája nyerte el.
Néhány visszatérő téma is akadt az idei kiállításon, ilyen volt például a nemzeti dohányboltok ügye, az emigráció, vagy az acsarkodás problémája. Az előbbi két témát különösen nagy számban dolgozták fel a pályázók, ezért ezek közül a legjobban sikerült alkotások külön gyűjtőplakátra kerültek, bár a dohányboltokra reflektáló képek közül egy-kettő saját óriásplakát-felületet is kapott.
A kiosztott díjakon túl a közönség is szavazhat a kedvencére, erre az ARC Facebook-oldalán van lehetőség. A közönségnyertest október 1-jén hirdetik ki. A plakátokat nagyban itt tekintheti meg.
Forrás: Kreatív Online