Sok visszatérő vendég Egerben

2008. június 22. és szeptember 3. között immár negyedik alkalommal végeztek felmérést a turisták körében Egerben a Tourinform iroda dolgozói az irodában szakmai gyakorlatukat töltő diákok segítségével.

A kérdőívet 542-en töltötték ki, 419-en magyarul, 123-an idegen nyelven. A kutatásból kiderül: belföldről a vendégek összesen 140 településről érkeztek városba, legtöbben Budapestről, Miskolcról, valamint Szegedről. Budapest eddig minden évben az első helyen állt. Külföldről összesen 22 országból érkeztek: a legtöbben Angliából, Németországból és Lengyelországból.

A megkérdezettek között korosztályukat tekintve a legnagyobb arányban a 21-30 éves korosztály szerepel (28%), legkisebben pedig a 60 év felettiek (8%). A korábbi évek tapasztalataival megegyezően – idén is az egynapos vendég volt a legtöbb, az összes megkérdezett 36%-a. A megkérdezett itt éjszakázó belföldi turisták közül legtöbben egy hetet, a külföldiek két-három napot töltöttek el Egerben. Ahogyan tavaly is, mind a külföldi, mind a belföldi vendégek esetében jóval többen érkeztek a városba egyénileg, mint csoportosan (mindössze 20%).

A megkérdezettek 53 százaléka szállt meg Egerben. Míg 2006-ban és 2007-ben magyar megkérdezettek leginkább panzióban szálltak meg, addig idén a szálloda került az első helyre. Az összes megkérdezettet tekintve 29% szállodában, 22% panzióban, 19% magánszálláshelyen, 9% turistaszállóban, 14% ismerősöknél, 4% kempingben, 3% egyéb helyen szállt meg. A városban megszállók valamivel több mint háromnegyede előre foglalt szállást. Az internetes foglalások állnak az első helyen, az előre foglaló vendégek 46 százaléka ezt választotta. A külföldieknek 59%-a, a belföldieknek 43%-a választotta az internetes foglalást.

Egerbe érkezése előtt a városról előzetesen tájékozódók aránya megegyezik a korábbi évek tapasztalataival (75%). A megkérdezettek 72%-a járt már a városban, 54%-uk már többször is. A visszatérő vendégek nagy aránya nem meglepő, hiszen a kérdőívek nagyobb hányadát belföldi vendégek töltötték ki. A külföldieknek 31%-a járt már korábban a városban.

A Tourinform irodát a megkérdezettek valamivel több, mint egynegyede kereste fel. Az iroda munkáját a vendégek 95%-a ítélte hasznosnak vagy nagyon hasznosnak. A különböző múzeumok, helyszínek látogatottságára vonatkozó kérdésben választási lehetőségeket adtak a válaszadóknak. Összesítésben az első öt helyen a klasszikusnak mondható látnivalók álltak: a várat a megkérdezettek 79%-a, a Dobó teret 76%, a Bazilikát 67%, a Szépasszony-völgyet 45%, a Minaretet pedig 49% kereste fel. A várossal a vendégek 91%-a önállóan ismerkedett meg, idegenvezető segítségét mindössze 5 % vette igénybe. A megkérdezettek több mint fele (51%) már hallott korábban valamilyen egri rendezvényről. Első helyen a Végvári Vigasságok áll, mint legismertebb rendezvény. Ezt követi az Agria Nyári Játékok, a Középkori Piactér, Az Egri Bikavér Ünnepe Szent Donát Napján, majd a Bormustra. A vendégek átlagosan 3001-6000 forintot költöttek egy nap alatt a városban, ezt az indokolja, hogy a vendégek 42%-a nem szállt meg a városban, így nem volt a költésükben szállásköltség. A városba látogatók 28 százaléka felkereste Szilvásváradot is, 25 százalékuk járt a Kékestetőn, a harmadik legkedveltebb környékbeli település pedig Egerszalók volt, ahova 22 százalékuk látogatott el.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.