A városvezető tájékoztatása szerint a testület elfogadta a WHB konzorciummal kötendő megállapodást, így az önkormányzat át tudja venni azt a követelését, amely a beruházó Portóval szemben áll fenn. Ezzel a generálkivitelező ki tudja fizetni az alvállalkozókat, a főváros pedig jótállási, szavatossági garanciákat kap, a lehető legkisebb költséggel be tudják fejezni az építkezést és a létesítmény megszerezheti a használatbavételi engedélyt.
Bagdy Gábor azt is elmondta, hogy a Porto a követelést beszámíthatja majd a fővárossal szemben fennálló követeléseibe.
A CET beruházója, a Porto Investment pénteken közölte, hogy beperli a fővárost a szerződés szerint járó teljes összegre és kamataira, összesen 12,5 milliárd forintra, mert Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes a cég szerint nem tett semmit a viták rendezéséért. A Porto emlékeztetett: a cég 2011 augusztusában küldte meg a felmondási értesítőt, amelyben felsorolta, hogy szerinte a főváros milyen szerződésszegéseket követett el, és 60 napot adott a rendezésükre. Bagdy Gábor projektfelelős a Porto szerint a vitás pontok megoldása helyett a fővárossal szerződéses viszonyban nem álló generálkivitelezővel tárgyalt követelése megvásárlásáról.
A pénzügyi főpolgármester-helyettes hétfői sajtótájékoztatóján elmondta: a WHB követeléseit 95 százalékos diszkontáron veszi át a főváros, ez összesen 2,7 millió euró, ugyanakkor kap 1,3 millió euró értékű, szavatossági jellegű garanciát és további 375 ezer euró egyéb garanciát.
Kitért arra is, hogy a főváros egy bírósági döntés után idén július 25-én vette birtokba a CET-komplexumot a sétánnyal és a kerékpárúttal együtt, s megkezdték a műszaki állapot felmérését. Hangsúlyozta: szeretnék elérni, hogy a lakosság minél előbb birtokba vegye a CET-et, így azt szakaszosan nyitják meg. Még az idén átadják a lakosságnak a kerékpárutat és a mélygarázst, a további részeket pedig a szükséges munkálatok elvégzése és a műszaki szakhatósági és hatósági engedélyeztetés után, a bérlők kiválasztásával párhuzamosan nyitják meg, legkésőbb 2013 őszéig.
Bagdy Gábor arról is beszélt, hogy a beruházásért a főváros még nem fizetett, vitathatónak tartja a projekt minőségét, s várhatóan még lesznek viták a főváros és a Porto között. Ezzel kapcsolatban Tarlós István főpolgármester azt mondta: a 8,5 milliárd forint értékű munkát nyilván senki nem fogja ajándékba adni a városnak, de a számokat össze kell hasonlítani, az eredeti szerződés szerint 25 év alatt 31 milliárd forintot kellett volna fizetni. Szólt arról is, hogy az előző ülésen a követelésvásárlás mértéke és a hiányzó teljesítésigazolás miatt nem támogatta ugyanezt a javaslatot, de mostanra választ kapott mindenre, és két helyettese, Bagdy Gábor és György István úgynevezett felelős jogi nyilatkozatot tett az ügyben.
A Duna-parti Közraktáraknál létrehozott, mintegy 27 ezer négyzetméteres létesítmény kialakítását 2010 augusztusában kellett volna befejezni. A CET (Central European Time) tavaly tavasszal kezdődött műszaki átadás-átvételi eljárását időközben leállították, de a belső beépítéshez nem fogtak hozzá, az épület jelenleg üresen áll.
Forrás: MTI