Az eseményen köszöntőt mondott Pajna Zoltán, az Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Tanács elnöke, Debrecen Megyei Jogú Város alpolgármestere. Majd Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójának szakmai tájékoztatóját hallhatták a résztvevők, az „Új vizeken tovább”- 2012. évi nemzeti turisztikai marketingterv fő irányairól és kampányairól.
Az Észak-alföldi régió 2012. évi turisztikai marketingtevékenységének súlypontjait Katona Ilona , a Magyar Turizmus Zrt. Észak-alföldi Regionális Marketing Igazgatóságának igazgatója ismertette. Az Észak-alföldi régió üzenete 2012-ben: Az Észak-alföldi régió az ország vezető egészségturisztikai desztinációja, ahol a termálvízre épült fürdőkultúrát erősíti a nemzetközi hírű orvosi, klinikai háttér, kiegészíti az egészséges és aktív életmód az Európában egyedülálló ökoturisztikai helyszínen.
A régió marketingstratégiájának meghatározásakor figyelembe vették a Gyógyító Magyarország Egészségipari Programot mint prioritást, valamint az Észak-alföldi régió turisztikai kínálatának – jelentős attrakció- és szolgáltatásfejlesztés és szálláshelyfejlesztés valósul meg a régióban – erőteljes pozitív irányú fejlődését.
Folyamatosan konzultáltak a régió turisztikai szereplőivel, így az egészségturizmusra, a kulturális és rendezvényturizmusra, valamint az ökoturizmusra koncentrálnak. A termékalapú marketingkommunikációval összhangban több belföldi kampányt hirdetnek meg a vendégforgalom élénkítése érdekében.
Belföldön továbbra is Budapesten, Észak-Magyarországon, valamint az Észak-alföldi régióban fogjáj koncentráltan piacra segíteni a régió turisztikai kínálatát. Hangsúlyos online megjelenéseket terveznek és preferálják a sajtó-tanulmányutakat.
A beutazó turizmus további növelése érdekében a fő küldőpiacokon, illetve a szomszédos országokban (német, lengyel, román, szlovák, cseh) szükséges az aktív jelenlét a régió ismertségének erősítése érdekében, ill. a stratégiai kommunikációval összhangban lévő konkrét turisztikai csomagajánlatok promotálása a cél. A külképviseletekkel és a szolgáltatókkal együttműködve jelentős piaci fellépés várható 2012-ben.
A partnerség elvét szem előtt tartva az igazgatóság több akciót tervez a TDM szervezetekkel közösen, az egyeztetések már elindultak.