Az utazást szervező Magyar Turizmus Zrt. a látogatók között köszönthette a szaúdi Nemzeti Turisztikai Tanács elnökét, a Turizmus Médiabizottság elnökét és többek között olyan médiumok képviselőit is, mint az Al-JazeeraNewspaper, vagy a Szaúdi Médiaügynökség. Az Öböl-menti, ún. GCC országok a világ egyik legnagyobb ütemben növekvő küldőpiacának számítanak, ennek megfelelően az MT Zrt. kiemelt figyelmet fordít a térség képviselőire.
A program a szaúdi beutazók igényeit figyelembe véve ezúttal is prémium kategóriájú szolgáltatást nyújtó helyszíneken zajlott, hangsúlyozva a számtalan kikapcsolódási lehetőséget. Az érkezőket a Buddha-Bar Hotel Budapest Klotild Palace***** fogadta, a Halászbástya és a Vár felkeresése után a nyitóvacsorára is a szállodában került sor. A Várban Kállay Miklós, Magyarország szaúdi nagykövete köszöntötte az érkezőket. A látogatóknak Budapest nevezetességei megtekintése mellett magas színvonalú szolgáltatásainkat is igyekeztek bemutatni a szervezők: sétahajózás és a Citadella panorámája mellett dayspa, a bevásárlóutcák és a Pilisi Parkerdő Zrt. exkluzív vadászházának felkeresése is szerepelt a két nap programjai között.
Utazásuk harmadik napján a Le Meridienben elfogyasztott ebéd után Hévízre indult a csoport. A vendégeket a 2013 januárjában nyílt Hunguest Hotel Mirage-ben szállásolták el, másnap pedig a település polgármestere, Papp Gábor fogadta és kísérte őket. A tanulmányút ötödik napján a Herendi Porcelánmanufaktúra, majd a Bábolnai Nemzeti Ménesbirtok meglátogatására került sor, majd ismét a fővárosba utaztak a vendégek. A szaúdi média képviselői a Kempinski Hotel Corvinus új éttermének megismerése után a Danubius Health SpaResort Margitsziget kényeztető kezeléseit élvezhették.
Megismerhették a FourSeasons Hotel Gresham Palace***** szolgáltatásait is, mivel az utolsó két éjszakára a luxusszálloda vendégei voltak. Az utolsó nálunk töltött napon a csoportot Szaúd-Arábia budapesti nagykövete H. E. Nabeel bin Khalaf bin Ashour is fogadta. Ezen a napon már média-megjelenés is született: az AlJazeera versenytársaként ismert AlEkhbariya arab nyelvű műholdas hírcsatorna élő bejelentkezés mellett 12 perces adásban mutatta be Magyarországot.
A szaúdi vendégek elégedetten távoztak, s várhatóan számos média-megjelenés lát majd napvilágot arról, hogy hazánkban minden megtalálható, amit a szaúdi turisták keresnek utazásaik alatt (5*-os szállodák, prémium szolgáltatások, kirándulási lehetőségek, fürdők, gyógykúrák, vásárlási lehetőségek, gyerekprogramok stb.). Budapest tehát alternatívája lehet a szaúdiak által már unalomig ismert hagyományos európai úti céloknak.