Megmozdult a turisztikai szakma!

Szeptember 27-e a Turizmus Világnapja, amelyhez kapcsolódóan a Magyar Turizmus Zrt. széles körű szakmai összefogást hirdetett, ráirányítva a figyelmet a vendégszeretet jelentőségére. Az MT Zrt. felhívására megmozdult a turisztikai szakma: különböző szervezetek, szolgáltatók, programgazdák és magánszemélyek számos kreatív ötletet sorakoztattak fel arra vonatkozóan, hogy mivel lepik meg az utazókat ezen a napon. Az MT Zrt. kezdeményezésének célja, hogy legyen a Turizmus Világnapja (szeptember 27-e) minden évben az a nap, amikor kiemelt figyelemben részesítjük a belföldi és külföldi vendégeinket.

Az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) kezdeményezésére a turisztikai ágazat 1980 óta minden évben szeptember 27-én ünnepli a Turisztikai Világnapot. Az idei Turizmus Világnap központi témájaként a turizmusnak a kultúrák összekapcsolásában játszott szerepét emelik ki: „Tourism – Linking Cultures” címmel. A témához kapcsolódva a Magyar Turizmus Zrt. hagyományteremtő szándékkal, nagyszabású vendégbarát akciót hirdetett szeptember 27-ére, amelynek célja a turisztikai szakma és a hazai lakosság figyelmének felhívása a vendégszeretet, a vendégbarát viselkedés jelentőségére, a folyamatos szemléletformálás szükségességére. 

Megmozdult a szakma

Az első Turisztikai Világnap akcióban való részvételre a Magyar Turizmus Zrt. a legnagyobb szakmai szervezetek és a turisták fogadásában közvetlenül érintett legnagyobb cégek és stratégiai partnerei bevonásával ösztönözte a turisztikai szakma képviselőit, hogy saját maguk által kitalált aktivitással csatlakozzanak a vendégbarát kezdeményezéshez. A meghirdetett határidőig (2011. szeptember 15-ig) szakmai szervezetek, szövetségek kérték fel tagjaikat a csatlakozásra, továbbá különböző szolgáltatók, programgazdák képviselői is elárasztották kreatív ötleteikkel a nemzeti turisztikai marketingszervezetet arra vonatkozóan, hogy mi mindennel fognak kedveskedni az utazóknak a Turisztikai Világnapon.

Így készül a Világnapra a Magyar Turizmus Zrt.

Az MT Zrt. az akció meghirdetésén és koordinálásán kívül számos meglepetéssel készül a Turizmus Világnapjára. Az országgyűlési képviselőket ajándékként iránytűvel és „Itthon a legjobb” c. turisztikai CD-vel lepik meg szeptember 26-án, ösztönözve őket belföldi utazásra és hazánk turisztikai kincseinek felfedezésére.

Szeptember 27-én, a Vörösmarty téren, Horváth Gergely, a nemzeti turisztikai marketingszervezet vezérigazgatója a cég munkatársaival együtt, a sajtó jelenlétében – a vendégszeretet szimbólumaként bevezetett, szíves Magyarország logóval ellátott – kis „szeretet” csokoládékat, továbbá fürdősó szettet és térképeket osztogat a turistáknak.

Este, egy flash mob akció keretében, különleges fények gyúlnak Budapesten. Az MT Zrt. és az ArtMedia Reklámügynökség Kft. együttműködésében, a város különböző pontjain – az alagút tetején és a Művészetek Palotája hozzájárulásával a MÜPA oldalán – az „I love Budapest” és a „Budapest loves you” feliratokat vetítik ki ezzel is erősítve a vendégszeretetet. Akik szeretnének részt venni e különleges „világításban”, azok az Élmény itthon Facebook oldalon megtalálnak minden információt az akcióval kapcsolatban, jelentkezni pedig a [email protected] e-mail címen lehet.

{youtube|id=q6R75KfuDEk}

A szemléletformálás jegyében az MT Zrt. turizmus szakos hallgatók számára rendhagyó órát tart, melynek keretében a vendégszeretet jelentőségére hívja fel a társaság a jövő szakembereinek figyelmét.

Az MT Zrt. a Turisztikai Világnapra www.itthon.hu honlapján, valamint Facebook oldalán is felhívja a figyelmet, továbbá az akcióhoz csatlakozott szolgáltatók felajánlásait az érdeklődők egy elektronikus térképen is megtekinthetik.

“Év Ökoturisztikai Létesítménye” díjátadó ünnepség

A Turisztikai Világnap keretében, szeptember 27-én kerül sor az „Év Ökoturisztikai Létesítménye” díjátadó ünnepségre, melynek helyszínét a Gerbeaud Ház biztosítja ezzel csatlakozva a világnapot ünneplő hazai szolgáltatók köréhez.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.