Az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) kezdeményezésére a turisztikai ágazat 1980 óta minden évben szeptember 27-én ünnepli a Turisztikai Világnapot. Az idei Turizmus Világnap központi témájaként a turizmusnak a kultúrák összekapcsolásában játszott szerepét emelik ki: „Tourism – Linking Cultures” címmel. A témához kapcsolódva a Magyar Turizmus Zrt. hagyományteremtő szándékkal, nagyszabású vendégbarát akciót hirdetett szeptember 27-ére, amelynek célja a turisztikai szakma és a hazai lakosság figyelmének felhívása a vendégszeretet, a vendégbarát viselkedés jelentőségére, a folyamatos szemléletformálás szükségességére.
Megmozdult a szakma
Az első Turisztikai Világnap akcióban való részvételre a Magyar Turizmus Zrt. a legnagyobb szakmai szervezetek és a turisták fogadásában közvetlenül érintett legnagyobb cégek és stratégiai partnerei bevonásával ösztönözte a turisztikai szakma képviselőit, hogy saját maguk által kitalált aktivitással csatlakozzanak a vendégbarát kezdeményezéshez. A meghirdetett határidőig (2011. szeptember 15-ig) szakmai szervezetek, szövetségek kérték fel tagjaikat a csatlakozásra, továbbá különböző szolgáltatók, programgazdák képviselői is elárasztották kreatív ötleteikkel a nemzeti turisztikai marketingszervezetet arra vonatkozóan, hogy mi mindennel fognak kedveskedni az utazóknak a Turisztikai Világnapon.
Így készül a Világnapra a Magyar Turizmus Zrt.
Az MT Zrt. az akció meghirdetésén és koordinálásán kívül számos meglepetéssel készül a Turizmus Világnapjára. Az országgyűlési képviselőket ajándékként iránytűvel és „Itthon a legjobb” c. turisztikai CD-vel lepik meg szeptember 26-án, ösztönözve őket belföldi utazásra és hazánk turisztikai kincseinek felfedezésére.
Szeptember 27-én, a Vörösmarty téren, Horváth Gergely, a nemzeti turisztikai marketingszervezet vezérigazgatója a cég munkatársaival együtt, a sajtó jelenlétében – a vendégszeretet szimbólumaként bevezetett, szíves Magyarország logóval ellátott – kis „szeretet” csokoládékat, továbbá fürdősó szettet és térképeket osztogat a turistáknak.
Este, egy flash mob akció keretében, különleges fények gyúlnak Budapesten. Az MT Zrt. és az ArtMedia Reklámügynökség Kft. együttműködésében, a város különböző pontjain – az alagút tetején és a Művészetek Palotája hozzájárulásával a MÜPA oldalán – az „I love Budapest” és a „Budapest loves you” feliratokat vetítik ki ezzel is erősítve a vendégszeretetet. Akik szeretnének részt venni e különleges „világításban”, azok az Élmény itthon Facebook oldalon megtalálnak minden információt az akcióval kapcsolatban, jelentkezni pedig a [email protected] e-mail címen lehet.
{youtube|id=q6R75KfuDEk}
A szemléletformálás jegyében az MT Zrt. turizmus szakos hallgatók számára rendhagyó órát tart, melynek keretében a vendégszeretet jelentőségére hívja fel a társaság a jövő szakembereinek figyelmét.
Az MT Zrt. a Turisztikai Világnapra www.itthon.hu honlapján, valamint Facebook oldalán is felhívja a figyelmet, továbbá az akcióhoz csatlakozott szolgáltatók felajánlásait az érdeklődők egy elektronikus térképen is megtekinthetik.
“Év Ökoturisztikai Létesítménye” díjátadó ünnepség
A Turisztikai Világnap keretében, szeptember 27-én kerül sor az „Év Ökoturisztikai Létesítménye” díjátadó ünnepségre, melynek helyszínét a Gerbeaud Ház biztosítja ezzel csatlakozva a világnapot ünneplő hazai szolgáltatók köréhez.