Szelfi Szerviz – Küldj képeslapot a nagyinak!

Új startup jelent meg nemrégiben a kkv-k piacán, mely alapvetően egy létező termék innovatív megközelítésére épül. Nem véletlenül választották a „Mindenki csinálja, de senki sem csinálta még így” mottót!.

Az ötlet azon alapszik, hogy a ma készülő szelfi fotók tere leginkább virtuális. A képeiket az okostelefont használók digitálisan megosztják valamilyen appon keresztül az ismerősükkel, vagy posztolják valamelyik közösségi oldalon. Az ilyen képeknek legtöbbször nincs sem ajándék jellege, sem pedig hagyományosnak tűnő, maradandó értéke, ha a készítője valakinek elküldi, vagy valahova kirakja, eggyé válik a sok közül.

Az új szolgáltatás lényege, hogy a világ bármely pontján járhatunk, bármilyen fontos pillanatot megörökíthetünk, ha készítünk egy szelfit, a „Szelfi Szerviz” applikáción keresztül elküldhetjük hagyományos módon kinyomtatott, speciálisan formatervezett egyedi, letisztult keretbe foglalva és dobozba csomagolva, szeretteinknek vagy barátainknak, 4 órán belül történő budapesti kiszállítással, mindössze egy csokor virág áráért.

A szolgáltatás burkolt lényege, hogy modernizált köntösben hozza vissza a régi idők képeslapküldési hagyományait, és az is, hogy a digitálisan megörökített pillanatokat hagyományos módon tegye örökké. Kétpercenként több kép készül manapság, mint amennyi az elmúlt 150 évben összesen napvilágot látott. Miközben rakétasebességgel száguldanak a különböző felületű online képmegosztások, a személyre szabott, személyes örömszerzés szándéka évezredek óta változatlan. Egy fotó átnyújtva, kézbesítve és polcra téve az igazi. Ebben a felismerésben rejlik egy új magyar startup, a Szelfi Szerviz alapgondolata a legóvatosabb becslések szerint is évente legalább 20 ezer megrendelés kiszolgálására.

A hagyományos „startup sikerreceptet” ragadta meg egy új szereplője az innovatív okos appok piacának. A recept nem más, mint egy, a jelen trendre épülő új szolgáltatás, ami a maga egyszerű egyedülállósága és piaci hiánypótló szerepe miatt juthat el sokakhoz. Mindezek mellett az ötlet megcélozza azt a fogadó réteget is, akik a szeretteiktől egy egyszerű online appon keresztüli megosztással nem kaphatnák meg az adott fényképet, mint például olyan szülők, nagyszülők, akik nem rendelkeznek okos eszközzel, hogy a szerettük aktuálisan átélt élményének a legrövidebb időn belül részesei lehessenek.

A Szelfi Szervizzel küldött képek elegáns megjelenése, egyben az ötlet másik lényege is, hogy egy új, minőségi opció alternatívaként szolgáljon mindenkinek, aki a hagyományos „könyv vagy becsomagolt ital, esetleg receptgyűjtemények” után, valami igazán egyedit szeretne ajándékozni, kiemelkedően kedvező ár-érték arányban.

A Szelfi Szerviz esetében nem csak egy képről beszélünk. A termék elválaszthatatlan része az üzenet. Az a pár sor, ami oly személyessé tette a képeslapokat, megerősítheti a kép mondanivalóját, vagy akár teljesen új értelmet adhat neki. A kép és az üzenet egysége teszi igazán teljessé, értékessé a megörökített pillanatot.

A cég munkafolyamatainak megtervezésekor az elsődleges szempont a kimagasló minőség biztosítása volt. Nem véletlen, hogy a Szelfi Szerviz - a piacon egyedülálló módon - a világ bármely pontjáról feladott megrendelést garantáltan 4 órán belül teljesíteni képes Budapest területén. A rendszer olyan biztonsági tartalékokkal rendelkezik, hogy az esetleges késés esetén automatikusan 50% kedvezmény jár az ügyfélnek a következő megrendeléskor.

A kizárólag természetes anyagok felhasználásával készülő termék többszöri újragondolás után nyerte el végső alakját. A tervezés kritériumait egy mondatban foglalta össze a Szelfi Szerviz ötletgazda – ügyvezetője, Abonyi Péter: “Gondoljátok végig, milyen lenne egy Johny Ive által megálmodott, újraértelmezett képkeret?” És a díjnyertes formatervezők végig gondolták… Olyan terméket alkottak, amely egyaránt jól fest az éjjeli szekrényen, a főnök üvegasztalán vagy akár a nagymama kandallópárkányán is.

A StartUp megvalósítását és piaci pozicionálását, nemzetközi és hazai piackutatások körültekintő elemzése előzte meg.

A Mary Meeker Internet Trends éves jelentése szerint naponta 1.8 milliárd digitális képet töltenek fel a világhálóra, ami 657 milliárd fotót jelent éves szinten. Más megközelítésben kétpercenként több kép készül manapság, mint amennyi az elmúlt 150 évben összesen napvilágot látott. Nagyjából kijelenthető, hogy minden második embernek, úgy 3 milliárdnyinak, beépített fényképezővel ellátott telefonja van. Az InfoTrends’2014 Worldwide Image Capture Forecast szerint a felhasználók 2014-ben világszerte 810 milliárd képet készítettek, amely szám 1 billióra emelkedett 2015-ra, s várhatóan 1,3 billió lesz jövőre.

A Snapchat a legintenzívebb képmegosztó felület. A konkurenseknél kisebb, ám sokkal aktívabb közösség 700 millió fotót termel naponta. Facebook közlés szerint 2011 utolsó negyedévében 250 millió fényképet töltöttek fel naponta. 2013-ban az Internet.org hivatalos kiadványában ez a volumen már 350 millió. Tovább közelítve a mához, 2015 májusában a Facebook közlés már 1,4 milliárdnyi felhasználó 2 milliárdos napi képmegosztását említi, ami éves szinten 730 milliárdot tesz ki, másodpercenként 4501 megosztással. A Facebook által három évvel ezelőtt felvásárolt Instagram csak sereghajtó. 300 milliós tábora csupán 70 millió képet posztol naponta, másodpercenként 810 megosztással. Szép szám, de messze elmarad a vetélytársaktól, pláne, ha hozzátesszük, hogy ők voltak a téma úttörői. http://www.netkutatasok.hu/2015/03/ksh-mobiltelefon-elofizetesek-szama.html

A mobiltelefon-előfizetések száma Magyarországon 2014. IV. negyedév végén 11,8 millió volt, egy év alatt 120 ezerrel, míg az előző negyedévhez képest ennél nagyobb mértékben, 168 ezer darabbal bővült. http://www.netkutatasok.hu/2015/02/kutatopont-az-okostelefonok-aranya-39.html

Az okostelefonok aránya 2015 januárjában 39 százalék Magyarországon. A felnőtt társadalom internetezésre alkalmas mobileszköz-ellátottsága folyamatosan növekedett az elmúlt évben. Az eszközök mellett tovább emelkedett az internetre kapcsolt mobileszközök aránya is, az év végére már a magyar felnőttek több mint egyötöde rendelkezett internet-előfizetéssel telefonján. http://nmhh.hu/dokumentum/166308/internet_2014_webre.pdf

Forrás: Vendég&Hotel Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.