Az ötlet azon alapszik, hogy a ma készülő szelfi fotók tere leginkább virtuális. A képeiket az okostelefont használók digitálisan megosztják valamilyen appon keresztül az ismerősükkel, vagy posztolják valamelyik közösségi oldalon. Az ilyen képeknek legtöbbször nincs sem ajándék jellege, sem pedig hagyományosnak tűnő, maradandó értéke, ha a készítője valakinek elküldi, vagy valahova kirakja, eggyé válik a sok közül.
Az új szolgáltatás lényege, hogy a világ bármely pontján járhatunk, bármilyen fontos pillanatot megörökíthetünk, ha készítünk egy szelfit, a „Szelfi Szerviz” applikáción keresztül elküldhetjük hagyományos módon kinyomtatott, speciálisan formatervezett egyedi, letisztult keretbe foglalva és dobozba csomagolva, szeretteinknek vagy barátainknak, 4 órán belül történő budapesti kiszállítással, mindössze egy csokor virág áráért.
A szolgáltatás burkolt lényege, hogy modernizált köntösben hozza vissza a régi idők képeslapküldési hagyományait, és az is, hogy a digitálisan megörökített pillanatokat hagyományos módon tegye örökké. Kétpercenként több kép készül manapság, mint amennyi az elmúlt 150 évben összesen napvilágot látott. Miközben rakétasebességgel száguldanak a különböző felületű online képmegosztások, a személyre szabott, személyes örömszerzés szándéka évezredek óta változatlan. Egy fotó átnyújtva, kézbesítve és polcra téve az igazi. Ebben a felismerésben rejlik egy új magyar startup, a Szelfi Szerviz alapgondolata a legóvatosabb becslések szerint is évente legalább 20 ezer megrendelés kiszolgálására.
A hagyományos „startup sikerreceptet” ragadta meg egy új szereplője az innovatív okos appok piacának. A recept nem más, mint egy, a jelen trendre épülő új szolgáltatás, ami a maga egyszerű egyedülállósága és piaci hiánypótló szerepe miatt juthat el sokakhoz. Mindezek mellett az ötlet megcélozza azt a fogadó réteget is, akik a szeretteiktől egy egyszerű online appon keresztüli megosztással nem kaphatnák meg az adott fényképet, mint például olyan szülők, nagyszülők, akik nem rendelkeznek okos eszközzel, hogy a szerettük aktuálisan átélt élményének a legrövidebb időn belül részesei lehessenek.
A Szelfi Szervizzel küldött képek elegáns megjelenése, egyben az ötlet másik lényege is, hogy egy új, minőségi opció alternatívaként szolgáljon mindenkinek, aki a hagyományos „könyv vagy becsomagolt ital, esetleg receptgyűjtemények” után, valami igazán egyedit szeretne ajándékozni, kiemelkedően kedvező ár-érték arányban.
A Szelfi Szerviz esetében nem csak egy képről beszélünk. A termék elválaszthatatlan része az üzenet. Az a pár sor, ami oly személyessé tette a képeslapokat, megerősítheti a kép mondanivalóját, vagy akár teljesen új értelmet adhat neki. A kép és az üzenet egysége teszi igazán teljessé, értékessé a megörökített pillanatot.
A cég munkafolyamatainak megtervezésekor az elsődleges szempont a kimagasló minőség biztosítása volt. Nem véletlen, hogy a Szelfi Szerviz - a piacon egyedülálló módon - a világ bármely pontjáról feladott megrendelést garantáltan 4 órán belül teljesíteni képes Budapest területén. A rendszer olyan biztonsági tartalékokkal rendelkezik, hogy az esetleges késés esetén automatikusan 50% kedvezmény jár az ügyfélnek a következő megrendeléskor.
A kizárólag természetes anyagok felhasználásával készülő termék többszöri újragondolás után nyerte el végső alakját. A tervezés kritériumait egy mondatban foglalta össze a Szelfi Szerviz ötletgazda – ügyvezetője, Abonyi Péter: “Gondoljátok végig, milyen lenne egy Johny Ive által megálmodott, újraértelmezett képkeret?” És a díjnyertes formatervezők végig gondolták… Olyan terméket alkottak, amely egyaránt jól fest az éjjeli szekrényen, a főnök üvegasztalán vagy akár a nagymama kandallópárkányán is.
A StartUp megvalósítását és piaci pozicionálását, nemzetközi és hazai piackutatások körültekintő elemzése előzte meg.
A Mary Meeker Internet Trends éves jelentése szerint naponta 1.8 milliárd digitális képet töltenek fel a világhálóra, ami 657 milliárd fotót jelent éves szinten. Más megközelítésben kétpercenként több kép készül manapság, mint amennyi az elmúlt 150 évben összesen napvilágot látott. Nagyjából kijelenthető, hogy minden második embernek, úgy 3 milliárdnyinak, beépített fényképezővel ellátott telefonja van. Az InfoTrends’2014 Worldwide Image Capture Forecast szerint a felhasználók 2014-ben világszerte 810 milliárd képet készítettek, amely szám 1 billióra emelkedett 2015-ra, s várhatóan 1,3 billió lesz jövőre.
A Snapchat a legintenzívebb képmegosztó felület. A konkurenseknél kisebb, ám sokkal aktívabb közösség 700 millió fotót termel naponta. Facebook közlés szerint 2011 utolsó negyedévében 250 millió fényképet töltöttek fel naponta. 2013-ban az Internet.org hivatalos kiadványában ez a volumen már 350 millió. Tovább közelítve a mához, 2015 májusában a Facebook közlés már 1,4 milliárdnyi felhasználó 2 milliárdos napi képmegosztását említi, ami éves szinten 730 milliárdot tesz ki, másodpercenként 4501 megosztással. A Facebook által három évvel ezelőtt felvásárolt Instagram csak sereghajtó. 300 milliós tábora csupán 70 millió képet posztol naponta, másodpercenként 810 megosztással. Szép szám, de messze elmarad a vetélytársaktól, pláne, ha hozzátesszük, hogy ők voltak a téma úttörői. http://www.netkutatasok.hu/2015/03/ksh-mobiltelefon-elofizetesek-szama.html
A mobiltelefon-előfizetések száma Magyarországon 2014. IV. negyedév végén 11,8 millió volt, egy év alatt 120 ezerrel, míg az előző negyedévhez képest ennél nagyobb mértékben, 168 ezer darabbal bővült. http://www.netkutatasok.hu/2015/02/kutatopont-az-okostelefonok-aranya-39.html
Az okostelefonok aránya 2015 januárjában 39 százalék Magyarországon. A felnőtt társadalom internetezésre alkalmas mobileszköz-ellátottsága folyamatosan növekedett az elmúlt évben. Az eszközök mellett tovább emelkedett az internetre kapcsolt mobileszközök aránya is, az év végére már a magyar felnőttek több mint egyötöde rendelkezett internet-előfizetéssel telefonján. http://nmhh.hu/dokumentum/166308/internet_2014_webre.pdf
Forrás: Vendég&Hotel Online