Mint ismeretes, Trencsényi Mariann eredményes szakmai munkával irányította a 2006-ban bevezetett Magyar Turizmus Minőségi Díj projektet, amelynek keretében az elmúlt hét évben 147 turisztikai szolgáltató (szálloda és étterem) kapta meg a kiemelkedő minőségre utaló díjat. A szakembernek, munkája elismerése mellett, ezúton is köszönetét fejezi ki eddigi tevékenységéért a Magyar Turizmus Zrt. vezetése.
A Magyar Turizmus Minőségi Díj projektet a Magyar Turizmus Zrt. továbbra is kiemelt jelentőségűnek tartja és a társaság Belföldi Igazgatóságának irányításával működteti tovább.
A Projekt operatív felelőse 2012. június 1-től Egressy Dóra, aki Trencsényi Mariann kolléganőjeként hosszú évek óta a téma jó ismerője és koordinátora. A Projekt szakmai felügyeletét a Belföldi Igazgatóságon belül Dr. Bocsi Andrea, senior projektmenedzser irányítja.
Mint ismeretes 2006-ban került bevezetésre a hazai turisztikai szolgáltatások minőségének egységes és megbízható értékelésére szolgáló Magyar Turizmus Minőségi Díj, amelyet a magyar turizmus állami irányítása által támogatottan, a szakmai szervezetek és szakemberek bevonásával, több éves munkával fejlesztettek ki. Az objektív és alapos minősítési rendszer biztosítékot jelent arra, hogy a díj követelményeinek megfelelő turisztikai vállalkozások, szállodák és éttermek szolgáltatásait igénybe vevők elégedetten térjenek haza, pozitív élményekkel gazdagodva. A Magyar Turizmus Minőségi Díjjal a hazai szolgáltatók számára lehetőség nyílik arra, hogy az objektív szempontrendszer alapján garantált minőségi szolgáltatásaikkal kitűnjenek a turisztikai vállalkozások közül. A díj nagymértékben hozzájárul Magyarország pozitív imázsának építéséhez, valamint a magyar turizmus versenyképességének fenntartásához és növeléséhez.
A díj elnyerése nem csak szakmai presztízst jelent, hanem – a Magyar Turizmus Zrt. promóciós munkájának köszönhetően – komoly előnyt is biztosít a díjnyertes szolgáltatók piacra kerülésében. Az elmúlt években a társaság minden kiadványában feltüntette a megkülönböztető „Q”/quality/ jelzést, a nyomtatott médiában is népszerűsítette, és a www.itthon.hu honlapon kiemelt ajánlatként jelenítette meg a minőségi szolgáltatást nyújtó szállodákat, éttermeket.
A Magyar Turizmus Zrt. az idei évtől még intenzívebb promóciós tevékenységet kíván folytatni a díj és a díjnyertes szolgáltatók megismertetése érdekében mind a szakma, mind pedig a nagyközönség körében.
A nemzeti turisztikai marketingszervezet célja, hogy a Magyar Turizmus Minőségi Díjról és a díjazott turisztikai szolgáltatókról a hazai és a külföldi utazóközönség lehető legszélesebb köre szerezzen tudomást, ezzel is segítve a magyar turizmus versenyképességének növelését.
A Magyar Turizmus Minőségi Díj idei pályázatának benyújtási határideje május 31-e volt.