A magyar turisztikai szektor online értékesítési és marketingszokásairól készült felmérésben több mint 200 idegenforgalmi szálláshely vett részt. A kutatás azt vizsgálta, hogy a válaszadók szeretnének-e több vendéget, milyen típusú vendégeket várnak, illetve hogy a vendégszám érdekében milyen erőfeszítéseket hajlandók megtenni. A felmérés során ellentmondásos válaszok születtek. A kisebb, két-három csillagos szálláshelyek ugyan belátják: ahhoz, hogy élni tudjanak a kínálkozó lehetőségekkel, alapvető szemléletváltásra van szükség, ám e szállásadók ennek ellenére sem nyitottak az új technológiákra, annak ellenére sem, hogy azok segítségével növelhetnék vendégeik számát.
Az EU előrejelzése és a hazai statisztikai adatok alapján is látszik, hogy a turizmus az egész unióban, illetve hazánkban is húzóágazat lesz 2012-ben. A KSH adatai szerint 2012 első negyedévében átlagosan 19 százalék volt a növekedés a hazai idegenforgalmi szektorban. A bővülés azonban jellemzően a 4-5 csillagos szálláshelyekre korlátozódik, a kisebb méretű vállalkozások, a két-három csillagos szálláshelyek kevéssé észlelik a pozitív változást, írja a jelentés.