Szerdától bocsátható ki a Széchenyi Pihenő Kártya

Hatályba léptek a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP) kibocsátásának és felhasználásának szabályai szerdán.

A legújabb Magyar Közlönyben megjelent kormányrendelet a SZÉP-kártya kibocsátóját intézménynek, míg az elfogadóját szolgáltatónak nevezi. Kibocsátó bárki lehet, aki megfelel az önkéntes kölcsönös biztosító pénztárakról szóló törvényben foglalt feltételeknek, vagyis pénztári szolgáltatásokat - például letétkezelést, könyvelést, tagszervezést - végez. A rendelet ezek mellett megköveteli azt is, hogy minden 35 ezer fősnél népesebb városban legyen irodája, és az utolsó lezárt üzleti évben legalább 100 ezer saját kibocsátású bankkártyával rendelkezzen.   

A munkaadó elektronikus utalványokat vásárol a kibocsátótól, ez utóbbi pedig folyamatosan vezeti a felhasználást, amit a kártyabirtokosok az interneten nyomon követhetnek, illetve az egyenleget telefonon is lekérdezhetik.   

A munkavállaló mellett közeli hozzátartozója is kaphat SZÉP-kártyát. Az első társ-kártyáért nem kell fizetni, a második viszont már 1.500 forintba kerül. Ugyanennyit kell fizetni az elhagyott kártya újragyártásáért is. A kártya lejárati ideje 3 év.

A kibocsátó az elfogadótól kapott 1,5 százalékos jutalékból tartja fenn magát. Ebből a kibocsátás és az adminisztráció infrastruktúráját, valamint a reklámot is fedeznie kell. Az elfogadó vagy terminált használ, vagy pedig az interneten át kommunikál a kibocsátóval, amikor leveszi a kártyáról a szolgáltatás ellenértékét. A kártya mögött lévő elektronikus utalványt nem lehet se készpénzre, sem készpénz-helyettesítőre váltani.   

Az alapszolgáltatás a szálláshely. Emellé 11 kiegészítő szolgáltatás vehető igénybe. A körbe tartozik például az étterem, a múzeum, a vidámpark, az állatkert, és a testedzés is.   

A hatályos szabályok szerint a munkaadók az új cafeteria-elemmel évi 300.000 forintot adhatnak a munkavállalóknak kedvezményes - 16 százalékos - adóval. Az ezen felüli összeg közterhei azonosak a munkabérével.    

A rendeletbe foglalt előírások betartását a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal ellenőrzi.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.