Két év után újra Párizsban rendezték meg a napokban a francia turisztikai szakma éves workshopját, a Rendez-vous en France-ot. Az idei immár a hetedik a vásárok sorában. 2012-ben 675 francia kiállító mutatja be ajánlatát Párizsban 900 nemzetközi vásárlónak 62 országból.
A kiállításra tucatnyi magyar tour-operátor is meghívást kapott, ketten közülük, Tarnóczi Barna, a Tensi ügyvezetője, valamint Urbantsok Gábor, az Unitravel igazgatója az Atout France (Francia Idegenforgalmi Hivatal) tanácsadója lett. A vásárt megelőző napon Versailles-ben a felkért szakértők, köztük a két magyar utazásszervező részvételével ülésezett a Francia Turizmus Nemzetközi Bizottsága, ahol a résztvevők tudásukkal segítették a francia turisztikai stratégia kidolgozását, versenyképességének növelését.
A program első este a francia főváros közelében fekvő, idén 20. születésnapját ünneplő Disneylandben kezdődött, ahol a vendégek kipróbálhattak néhány izgalmas attrakciót. Az est fénypontja a park vadonatúj, másfél éven át fejlesztett látványos multimédiás show-ja volt, amelyet a március 30-i hivatalos bemutatót megelőzően most láthatott először a közönség. Az est folyamán elhangzott, hogy a parkot fennállásának 20 éve alatt 20 millióan keresték fel a világ minden részéből.
{youtube|id=3_1-p9N5C9c}
Másnap, a vásáron Anne-Laure Tuncer, az Atout France USA-beli képviselője mutatta be a marketingszervezet új online stratégiát, amelynek alapja a vadonatúj www.rendezvousenfrance.com honlap.
A portál béta verziója tavaly júliusban debütált, és 23 változatban, 6 tematikus bontásban, 14 nyelven készült el. A honlap tartalma a francia szakmával együttműködve alakul, alapja a Drupal nevű nyitott forráskódú rendszer.
A honlappal a hivatal célja, hogy a nemzetközi keresőmotorokban a lehető legelőkelőbb helyen jelenjen meg – hangsúlyozta Christian Mantei, az Atout France vezérigazgatója. Régiónkból orosz és osztrák változat érhető el jelenleg.
Az évi 23 millió látogatóval büszkélkedő eddigi honlap, a www.franceguide. com a tervek szerint év végéig lesz elérhető, utána mindenki az új honlapon találja meg a francia turizmussal kapcsolatos aktuális információkat.
Jean-Pierre Blat, a Paris-Ile de France régió igazgatója sajtótájékoztatón a francia turisztikai szolgáltatókról szólva kiemelte: „Hűségessé kell tenni turistáinkat, fejleszteni kell a turisztikai infrastruktúrát, hogy ne veszítsünk piaci részesedést. Ebben az államnak is részt kell ebben venni!”
Yves Tyrode, a Francia Vasút online-ért felelős igazgatója mutatta be az új turisztikai honlaphoz szorosan kapcsolódó Hexatourism utazási ajánló portált, amelynek célja, hogy az utazás megtervezéséhez minden praktikus információt megkapjon egy helyen az érdeklődő, és konkrét érdeklődés esetén azonnal foglalni is tudjon. Az is elhangzott, hogy ez nem egy új foglalási motor, hanem a már működő foglalási rendszerek integrációja egyetlen portálon.
A rendezvény második napja a párizsi Cinéaqua-Aquariumban zárult, ahol egy különleges rendezvényhelyszínt ismerhetett meg a 2000 vendég. A vetítőtermekkel kombinált vízi birodalomban a francia régiók legfinomabb ízei és kiváló borai mellett beszélgethettek a meghívottak, majd videó DJ-k műsorát élvezve rophatták a táncot a cápák között.
A rendezvényre meghívott újságírók a házigazdáktól párizsi metróbérletet és múzeumi belépőket is kaptak, így az érdeklődők a szakmai programok szünetében felkereshettek néhány népszerű időszaki kiállítást, így a Musée D’Orsay Degas-tárlatát, a Pompidou Központ Matisse-remekeit, illetve a Bob Dylan-emlékkiállítást a Cite de la Musique-ban. A múzeumok és az Eiffel-torony előtt kígyózó sorok jelezték, hogy – válság ide, vagy oda - nem lankad a turisták érdeklődése a turisztikai nagyhatalom Franciaország iránt.