Bár Burger King eredményei, a franchise hálózat megújítása és az árfolyam hatások miatt 30%-kal 404,5 millió dollárra csökkentek 2012 utolsó három hónapjában, a cég 5,6 százalékkal nagyobb forgalmat tudott produkálni. Mindez elég volt ahhoz, hogy a gyorsétteremlánc, az előző, azonos időszak majdnem kétszeresére, 48.6 millió dollárra tudta feltornászni profitját- számol be a marketwatch.
A Burger King ezt úgy érte el, hogy összes éttermi kiadásait 351.3 millióról, 161.2 millió dollárra csökkentette, ezáltal teljes működési költségei és ráfordításai 41%-kal csökkentek. A lánc egyre versenyképesebb, az amerikai gyorsétterem-piacon: globális szinten a legjobb eladási mutatókat az Egyesült Államokban produkálta, ahol a McDonald's hatalmas fölénnyel áll vele szemben. A cég jelenlegi taktikája, hogy limitált ideig prémium- termékeket kínál, valamint érték- alapú akciókat kezdeményez, hogy növelje nyereségességét.
A vállalat marketing és menüstratégiája újjáalakításán dolgozik, annak érdekében, hogy bővítse ügyfélkörét a fő célcsoportján- a huszonéves férfi fogyasztókon kívül is. A hét elején, a cég bejelentett, hogy tejeskávét és ízesített kávét is kínál a menüihez, amely egy újabb kísérlet, a McDonald's-szal való versenyzésre.
Burger King azt reméli, hogy a változások elősegítik, hogy visszaszerezze második helyét az amerikai gyorsétterem- szegmensben, hiszen tavaly alulmaradt, a Wendy's mögött- így csak a harmadik helyen áll.
Emellett a Burger King növekedési lehetőségeit a külpiacokon keresi: az újonnan meghódítani tervezett helyszínek közel fele, az USA-n kívül található. A vállalat egyik nagy projektje, egy hat országra kiterjedő master-franchise vegyesvállalatot megalapítása Közép-Amerikában.
Forrás: Marketinginfo