Az „Adnijó Program” a METRO különleges társadalmi felelősségvállalás témájú pályázata, melynek keretein belül a vállalat a vendéglátóiparban tevékenykedő vállalkozások helyi, regionális közösségekért tett erőfeszítéseit ismeri el, bemutatja jó példájukat a nagyközönség, a szakma és a média számára.
A nyílt pályázaton minden vendéglátóipari vállalkozásként nyilvántartott egyéni vagy társas vállalkozás részt vehetett, amely rendelkezik Magyarországon székhellyel vagy telephellyel, és az alaptevékenységén túl, szociális, a közösségért tett erőfeszítései is vannak. Vagyis olyan tevékenységgel segíti a közösséget, mely a vállalkozás számára nem hoz bevételt.
A zsűri az értékeléskor figyelembe vette a tevékenység eredetiségét, a tevékenységnek a társadalmi, gazdasági és a természeti környezet fenntartható fejlődésében játszott szerepét és a bevont erőforrások fenntartható felhasználását. A pályázóknak először a megadott határidőn belül regisztrálniuk kellett a METRO áruház honlapján és fel kellett tölteniük a pályaműveket.
A beérkezett közel 60 pályaműből a 10 legtöbb szavazatot elérő közül szakmai zsűri választotta ki a 3 fődíjazottat és a 7 további elismerés nyertesét.
Horváth Imre a díjátadón hangsúlyozta, hogy a METRO számára kiemelten fontos a HORECA szektor, hisz ezeknek a cégeknek több mint fele METRO vásárló, és a szektor forgalmának 81%-át adják. - Rendkívül fontos a HORECA szektor szereplőivel meglévő kapcsolataink ápolása, illetve új partnerek felkutatása. Ennek a célunknak az elérése érdekében döntöttünk az Adnijó Program elindítása mellett. A METRO hisz a közös értékteremtésben, ezért szakértelmünket és lehetőségeinket arra használjuk, hogy az előremutató kezdeményezéseket felkaroljuk, és a társadalom egésze számára hozzunk létre értéket – mondta el Horváth Imre.
Az ország minden pontjáról beérkező közel 60 pályázó közül nyertes Hatpöttyös étterem egy NISSAN NV200 típusú furgon haszongépjárművet vehetett át. Dr. Hermann-né Nagy Veronika a nyeremény átvételekor kiemelte: „az elsők között neveztünk a programra, mert nagyon jó kezdeményezésnek tartjuk, és egy olyan lehetőségnek, amellyel meg tudtuk magunkat mutatni egy szélesebb közönségnek is. Szerettük volna megtapasztalni, hogy mennyire szimpatikus a kezdeményezésünk mások számára. A szavazatok és a vélemények alapján azt gondolom, hogy jól mérettünk meg. Ez egy családi vállalkozás, amelyet személyes indíttatásból hoztunk létre 2012-ben. Azzal a céllal végezzük tevékenységünket, hogy hosszú távon tudjunk a megváltozott munkaképességű dolgozóinknak munkát adni.
Forrás: Vendég & Hotel Online