Tavaly átrendeződött a turisztikai reklámpiac

Kevesebbet költöttek reklámra a turisztikai cégek tavaly, mint egy évvel korábban, pedig akadt olyan vállalkozás, amely megnégyszerezte reklámkiadásait.

A Kantar Mediától megkaptuk a tavalyi év legtöbbet reklámozó turisztikai cégeinek listáját. Az adatok alapján az látható, hogy az üdülőszövetke- zetek és a gyorséttermek listaáron többet költöttek tavaly, mint 2012-ben, ellenben az összes többi szegmensben visszaesés volt. A kutatócég ugyanakkor egy fontos, az online hirdetések fgyelésére vonatkozó mód- szer tani problémára is felhívta a fgyelmünket. A Kantar Media reklámköltésadatai alapvetően a listaáras ATL-költéseket mutatják, az online kampányok közül csak a direktben értékesí- tett display-kampányok adatait tartalmazzák. Az online hirdetéseket bevallás alapján rögzíti a  kutatócég: a  legnagyobb online portfóliótulajdonosok és saleshouse-ok havonta elküldik nekik, hogy az általuk direktben értékesített bannerfelületeken kik és milyen értékben hirdettek. A search-, listing-, affliate-, adnetwork- és Facebook-hirdetésekre költött összegekről nincs adatuk, pedig az utazás, turizmus szektor nagy előszeretettel használja ezeket online kampányaihoz.

Elképzelhető, hogy az egész szektor költési trendje másképp festene, ha az ezeken a felületeken elköltött összegek is benne lennének az adatbázisban. A listaáron legtöbbet hirdető cégek között vannak olyanok, amelyek már tavaly is igen ak- tívak voltak, és akadnak új versenyzők is a toplistán. A tavalyelőtti második Anubis tavaly átvette a vezetést, míg a 2012-es 3. helyezettHunguest Hotels a második helyre lépet t előre. A tavalyi bronzérmes Bravofly ellenben egy évvel korábban még nem volt rajta a 25-ös toplistán. Jelentős ugrást hajtott végre a Budavár Tours is, amely a 17.-ről az 5. helyre jöt t fel, illetve a Kartago Tours, amely a 21.-ről a 12. helyre ugrott. Az Osztrák Idegenforgalmi Képviselet és a sümegi Hotel Kapitány is szemmel láthatóan növelte reklámköltéseit tavaly. A legnagyobb ugrás mégis az IBUSZ nevé- hez fűződik, listaáras reklámköltését egy év alat t megnégyszerezte – legalábbis a Kantar Media által mért felületeken. A Kantar Media az állami intézményi hirdetők között tartja számon a Magyar Turizmus Zrt-t. Kimutatásuk szerint listaáron a turisztikaimarketing-szervezet 2012-ben 792,4 millió, 2013-ban pedig 552 millió fo- rintot költött turisztikai reklámra (az agrár- marketing-költés ebben az összegben nem szerepel). Ezzel az adattal a MT Zrt. második lenne a toplistán.

A LEGTUTIBB STRANDOK ÉS FESZTIVÁLOK EGY HELYEN

Május közepén elindult a Magyar Turizmus Zr t. vízpar thoz kötődő aktív és kulturális tu- risztikai kampánya. Az akciósorozat célja, hogy kimozdítsa és belföldi utazásra ösz- tönözze a magyar lakosságot a vízpartok közelébe, nem csak fürdőzési céllal. A nemzeti turisztikai marketingszervezet induló kampányában zsongásra inspirálja és konkrét utazási csomagokkal éri el az összes régióban a nyaralásra vágyókat. Állóvizeink mellett folyóink mentén is akad bőven látni- és tennivaló. A kampány fontos célja, hogy a Szép-kártya szálláshelyi felhasználását is erősítse. A hazai lakosság felé irányuló marke- tingkommunikáció célja egyrészt a szemléletformálás, másrészt konkrét ajánlatokkal ösztönözni a belföldi utazást. A Magyar Turizmus Zrt. folytatja a 2013-ban bevezetett és jól bevált, valós motivációt jelentő évszakos termékkampányokat, amelyeket az utazás mint élmény és az utazáskor elérni kívánt életérzés, hangulat köré csopor tosít. A kam- pányban a nyár a fesztiváloké és a vízparti üdülésé.

ÚJ KAMPÁNYSZLOGENEK

„Minden kaland egy lépéssel kezdődik! – Ötletek vízen és vízparton”, „Egy kaland százat csinál! – Fesztiválok egész nyáron” – ezekkel a szlogenekkel indult el a legújabb országos stratégiai termékkampány, amellyel a ha- zai lakosság fgyelmét kívánják az itthoni nyár i, vízparti üdülési lehetőségekre irányí- tani. A május közepétől július közepéig zajló kampányban nagy tavaink mellet t szerephez jutnak a kisebb, ámde annál változatosabb kikapcsolódási lehetőségeket kínáló, még kevésbé ismert „vizes” úti célok is. A www.itthon.hu oldalon, a Nyár – 2014 menüpontban válogathatunk a legjobb strandok, a nyár legjobb kulturális, gasztronómiai és családi fesztiváljai között, de érdemes átlapozni az MT Zrt. ÉLMÉNY itthon című, ingyenes programajánló magazinját is. A kampány július közepéig látható közterületi és járműreklámokon, nyomtatott médiumokban, valamint internetes felületeken.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.