Az előterjesztő Önkormányzati Minisztérium (ÖM) képviseletében Bozzay Andrásné, az ÖM Turisztikai Szakállámtitkárság Turisztikai Stratégiai és Kiemelt Programok Főosztályának vezetője tájékoztatott, hogy az előző évek nemzeti turisztikai marketinget, promóciót, pályázatokat érintő kötelezettségvállalásaira 11 milliárd pénzügyi finanszírozás áll rendelkezésre, melyből 2009. első kilenc hónapjában 7,49 milliárdot folyósítottak.
Bánki Erik bizottsági elnök nehezményezte, hogy míg a a célelőirányzat müködtetésére szánt összeg 82 millió forintot tesz ki, addig a kutatásra elkülönített pénz mindössze 52 millió forint. Jóllehet - vetette fel a bizottság elnöke - a kutatásra szánt összeg emelése jótékony hatást gyakorolhat a válságból történő kilábalásra. Válaszában Bozzay Andrásné elmondta, hogy többletforrások helyett inkább az adott kutatási területre vonatkozó célzott együttműködés lehet a hatékony megoldás, valamint, hogy még idén napvilágot látnak a kulturális, kerékpáros és ifjúsági turisztikai stratégiára vonatkozó kutatások.
További részletek itt.