Természetesen elegáns

Építkezésnél a sikerhez vezető út: gránithatású térkő, a magyar találmány.

Ha vendég érkezik a házhoz – legyen az szálloda vagy bármilyen kategóriájú vendéglátóegység –, az oda vezető utat pillantja meg először, és az első benyomás alapvető. Ezért sokan ügyelnek arra a szállodások, vendéglátósok körében, hogy olyan kültéri burkolatot használjanak az építkezés, felújítás során, amely látványos, esztétikus, szemet gyönyörködtető. Ám nem mindegy, hogy a számos egyéb kiadás közepette mennyit kell költeni hidegburkoló anyagra. Lehet nagyon drágán látványos gránitburkolatot hozatni Ausztriából, Olaszországból, Spanyolországból vagy éppen Kínából, azonban egy hazai világszabadalommal a luxusexporttermék árának egyötödéből kihozható a természetesen elegáns hidegburkolat: a betonalapú gránithatású térkő, amelynek megalkotója és gyártója egy veszprémi cég, a Barabás Térkő Csoport

{youtube|id=dKxYnUYncww}

 A névadó cégvezetőt, Barabás Árpádot kérdezzük saját fejlesztésű világújdonságukról, amely mögött húszévnyi szakmai tapasztalat és a kizárólagosan magyar tulajdonú cég teljes technológiai háttere áll.

– Miért érdemes felhasználni a Perfetto Gránitkő térburkolatot szállodák, éttermek építésénél, felújításánál?

– Az ökologikus szemlélet, a természetes anyagok használata ma az egész világon vezető trend, azonban azok az exkluzív gránitburkoló anyagok, amelyek e körbe tartoznak, vagy elérhetetlenek idehaza, vagy megfizethetetlenül drágák. A saját fejlesztésű térkövünk ára viszont nem elérhetetlenül magas: hiszen a visszafogott eleganciát, természetes otthonosságot, melegséget tükröző gránithatású térkő négyzetmétere 3800–3900 forint, míg a hasonló megjelenésű importált természetes gránitkő 16-20 ezer forint alatt nem úszható meg.

 – Mennyi az élettartama a veszprémi világszabadalomnak?

– Gyakorlatilag negyven-hatvan évig megtartja a minőségét, azonban arra oda kell figyelni, hogy ha műszakilag nincs is károsodás, az esztétikai megjelenést a lehulló falevelek, a kiömlő vörösbor, a lecsöpögő olaj vagy bármely más szennyeződés csökkentheti, ezért hasznos a folyamatos tisztán tartás. És ha a térkőtulajdonos beszerez egy olyan speciális impregnáló anyagot, amely néhány óra alatt felvihető a betonfelszínre, akkor annak víz- és szennytaszító hatására soksok évre megmarad a térkő szépsége is.

– Mit tanácsol, hogyan történjen a beszerzés és a hidegburkolat felrakása?

– Mindenképpen bízzuk szakemberre a procedúrát. Ne csak a térkő beépítését, hanem a legjobb, ha már korábban, a tervezés időszakában a szakértőhöz fordul az éttermes, szállodás. Ha a leendő tulajdonos választja ki a terméket, majd a további teendőket rábízza a kivitelezőre, akkor kimarad egy nagyon fontos mozzanat: a tervezés. Ugyanis nem mindegy, hogyan választjuk el a különböző funkciójú felületeket, milyen színek, formák kerülnek egymás mellé, és milyen lesz az összhatás. Az ilyen típusú segítség igénybevétele mindössze tízezer forintos nagyságrendű pluszköltség, amely mondjuk egy 200 négyzetméternyi külső terület lefedése esetén – ami másfél millió forint körüli összegbe kerül termékünkkel, a Perfettóval – szinte megfizethetetlen haszonnal és az esetleges későbbi idegeskedés megelőzésével jár.

Forrás: Vendég & Hotel


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.