Az olyan világmárkák, mint a Coca-Cola, a McDonald’s vagy a Nike nagyobb eseményként tekintenek a nemsokára kezdődő focivébére, mint a pekingi olimpiára – olvasható az Adage-en. A foci iránti érdeklődés intenzitását és azt figyelembe véve, hogy ez lesz az első jelentősebb sportesemény, amit az afrikai kontinensen rendeznek, sok üdítő és sportcipő eladásával számolnak a nagyok.
A Coca-Cola például történetének legnagyobb és legintegráltabb kampányára készül a vébé alatt. A kampány teljes mértékben a gólöröm köré épül, ami passzol a már klasszikus „Nyiss a boldogságra” szlogenhez. Az argentin Santo ügynökség által készített tévészpotok a gólöröm történetét mesélik el.
A cég a Youtube-bal 120 országra és 17 nyelvre vonatkozó megállapodást kötött, melyben arra ösztönzik a nézőket, hogy posztolják saját „góltáncaikat”, sőt a FIFA-t is sikerült meggyőznie, hogy a rajongók által kiválasztott, legjobb góltáncot produkáló játékost trófeával díjazzák. Ünneplés témára ezen kívül külön csomagolás és egy himnusz is készült.
Egy szlogen köré épül a Nike kampánya is, mely a „Te írd a jövőt!” (Write the future). Ez a „Lépj a következő szintre!” futballkampány továbbfejlesztése, ami az atlétaként való fejlődésre és a mindig egy szinttel való feljebblépésre épített. A cég összes munkája azon a gondolaton alapszik majd, hogy a vébé testesíti meg a legfelső szintet. A kampányhoz tartozik többek között egy a Wieden & Kennedy által készített tévészpot, valamint egy Nikefootball Plus elnevezésű digitális és mobil alkalmazás, amiben a világ legjobb játékosai osztanak meg tippeket arról, hogyan fejleszthetjük magunkat és válhatunk mindig jobbá.
{video|id=1198|width=560|height=340}
{video|id=1199|width=560|height=340}
Az egy témára építkezés változást jelent a jelentősebb sportszponzoroknál, akik hagyományosan többféle programot építenek egy-egy esemény köré, melyek között néha kevés látható tematikus kapcsolat van a hirdető logóján kívül – írja a szakportál.
A McDonald’s ezzel szemben sokféle aktivitást tervez, melyeket a különböző piacokon különféleképpen vonultat majd fel, egységes megközelítés nélkül. Kampányának része például egy sorsolás melynek keretében a nyertes gyerekek kísérhetik kedvenc játékosaikat a pályára, egy másik aktivitása pedig dél-afrikai nőknek ad lehetőséget arra, hogy egy tánc-rutin részesei legyenek a pályán. De lesz Mccafé a helyszíni sajtónak, valamint digitális programok is, melyek a rajongói interakciót hivatottak elősegíteni.