Tisza-tó: Poroszló-Tiszafüred térsége a nyerő

öntően az idén tavasszal átadott ökocentrum vonzerejének köszönhetően az előző év hasonló időszakánál több vendég fordult meg a főszezon során a Tisza-tónál, ahol a tavalyinál kedvezőbben alakult a kereskedelmi szálláshelyek forgalma is – közölte a Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi regionális marketing igazgatója az MTI-vel.

Molnár Anita elmondta: augusztus végéig bővült a régió látogatottsága. Folytatódott a területi átrendeződés: az Abádszalók-Kisköre területről évek óta a Poroszló-Tiszafüred térségére helyeződik át a forgalom, amely 15-85 százalékos arányban oszlott meg a külföldiek és a belföldiek között.   

Rámutatott: a 2012-es főszezon legnagyobb vonzerejét kétségkívül a térség turisztikai kínálatában újszerű, nemzetközi érdeklődésre is számot tartó attrakcióként áprilistól megjelenő poroszlói Tisza-tavi Ökocentrum adta. A létesítmény sikerét mutatja, hogy az már augusztusban elérte a 120 ezres látogatószámot, miközben az előzetes tervek készítése idején az év végéig összesen százezer vendéget vártak ide a szakemberek.   

Ugyancsak kiemelkedő, mintegy 50 százalékos vendégforgalom-bővülést könyvelt el a 18.000 látogatót fogadó ROBIN Kalandpark és a Tisza-tavi Vízi Sétány. Utóbbi vendéglétszáma augusztus 31-ig elérte a 45.000 főt, amely 50 százalékkal haladja meg az előző év teljes forgalmát.   

Új szolgáltatásként

jelent meg idén a Tisza-tavi menetrendszerinti hajózás. A július-augusztusban Poroszló és Tiszafüred között közlekedő 6 hajójárat hamar kedvelt lett a vendégek körében. A járatokat a turisták többsége a látnivalók és szálláshelyek megközelítésére, míg a kerékpárosok a 33-as főút kiváltására vették igénybe. Összesen mintegy 1200 vendég próbálta ki a szolgáltatást, ami mintegy 30 százalékos kihasználtságot jelentett. A külföldi vendégek aránya 5 százalék körül volt – tájékoztatott a vezető.   

Szólt arról is, hogy a kerékpárosok száma 30 százalékkal növekedett: a Kiskörei Szakaszmérnökség statisztikája alapján a Kisköre-Abádszalók között áthaladók száma augusztus végére megközelítette a 15 ezret.   

A júliusig eladott horgászjegyek száma hasonló, mintegy 25 százalékos bővülést mutat a pecások növekvő elégedettsége mellett, míg a szabad vízi strandok látogatottsága legalább 10-15 százalékkal nőtt.   

A parti települések szálláshelyein

változó mértékű és összetételű fellendülés volt tapasztalható. Tiszafüred térségében a szállodai kihasználtság júniustól augusztus végéig 70-90 százalék között mozgott. A vendégéjszakák tekintetében a 4 éjszakás csomag volt a legnépszerűbb.   

Poroszlón a panziók vendégei átlagosan 3-5 éjszakát töltöttek szálláshelyükön, ám jelentősen megnőtt az egy hétre érkezők száma. A sarudi kempingekben is újra megjelentek a sátorozók, itt 5-9 százalékos a vendégforgalom növekedése. Ezzel szemben Abádszalókon stagnált a vendégforgalom: az előszezoni foglalások egy része elmaradt, ugyanakkor a főszezon sokkal jobb kihasználtsággal zárult. Nemcsak a hétvégék voltak erősek, hanem a hétköznapi programcsomagokat is hatékonyabban lehetett értékesíteni.   

A háttértelepüléseken

– fejlesztés hiányában a strandjáról ismert Berekfürdőn is - stagnált a forgalom, bár a szállodákban 2011 ugyanezen időszakához képest emelkedett a vendégek száma. A szezon vesztese a Tiszavirág Ártéri Sétaút volt, amelynek látogatottsága ötödével esett vissza a nyár folyamán – fogalmazott Molnár Anita.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.