A hazánkban is hódító retrohullámot lovagolják meg az ifjak feltámasztva a mai fiatalok által eddig még álmukban sem látott, a nyolcvanas évek két meghatározó magyar ruházati márkáját, a Seniort és a Métát.
De sokan még emlékszünk, ahogy a tévétorna feledhetetlen szignálja és mókás bevezető képsorai után a stúdió háttér paravánjára hol a Méta, hol a Senior logóját vetítették, és ezekben a mackónadrágokban igyekeztek rávenni sportos idomú nénik és bajuszos bácsik a démoszt a napi minimális mozgásra.
A feltámasztott magyar szabadidőruhák modelljeit itthon tervezik és gyártják, magyar alapanyagokat használnak fel hozzá, a termékek értékesítését pedig webshopon keresztül végzik.
„A ruhákat egy pomázi varrodában gyártatjuk, amelynek napi ötven-száz darabos a kapacitása. A felhasznált alapanyagok egy gödi kötödében készülnek” – mondta a Világgazdaságnak Belicza Bea, a Senior és a Méta márkát forgalmazó SeMe Original Kft. képviselője. „Manapság, amikor szinte teljesen halott a hazai textilipar, komoly kihívás száz százalékban magyar szabadidőruhákat alkotni" - tette hozzá.
A portékák bizonyára sikeresek lesznek a hazai fiatalok, csakúgy, mint a külföldiek közt, ha az ember a szintén hamvaiból feltámadt, feltámasztott Tisza csukák nagyívű karrierjét veszi alapul. A Tisza olyan magasra szállt az európai módi egén, hogy fővárosi szaküzleteik és a márka újjáélesztője az utóbbi években bekerült nem egy, a kortárs Budapestet külföldi újságíróknak bemutató Magyar Turizmus Zrt-s study túra programjába. (Napi Turizmus/Világgazdaság Online)