Tíz éve ment el a Sörkirály

(MTI) - Tíz éve, 2001. január 3-án halt meg Alfred Henry Heineken holland sörgyáros, aki világmárkává fejlesztette az apjától örökölt vállalatot.

1923. november 4-én született Amszterdamban, ekkor már több évtizede működött a családi vállalkozás. Gerard Adriaan Heineken 1863-ban vásárolta meg Amszterdam legnagyobb, még a 16. században alapított sörfőzdéjét, amelyet Heineken és Co. névre keresztelt át. A nagypapa szorgosan tanulmányozta a szakma híreit, így az elsők között tért át a sör felső erjesztéséről a fenékerjesztésre, vezetett be minőségellenőrzést, dolgozta ki egyedi sörélesztőjének receptjét. A vezetést 1914-ben Henry Pierre Heineken vette át, az ő irányításával kezdődött meg a nagyszabású export és a külföldi gyárak építése, az elsőt 1931-ben az akkor még holland gyarmat Indonéziában adták át. Az amerikai szesztilalom feloldása után három nappal már megérkezett a tengeren túlra az első Heineken sörszállítmány - talán ennek is köszönhető, hogy az Egyesült Államokban ma is a Heineken a legkedveltebb import sör.
Alfred Henry Heinekent természetesen a családi vállalkozás élére szánták, ahová 19 évesen lépett be. 1946-tól az amerikai kirendeltségen dolgozott, itt találkozott élete két nagy szenvedélyével: a reklámmal és egy Lucille Cummins nevű fiatal lánnyal, akit feleségül is vett. Alfred észrevette, hogy a vevőkre mind nagyobb hatással vannak a reklámok, ezért hazatérése után ajtajára egy táblát tett ki "reklámrészleg" felirattal. "Ha nem lettem volna sörfőző, minden bizonnyal hirdetőügynöknek állok" - mondta később.
A márka arculatát teljesen újraformálta: az ő találmánya volt a mosolygó "e" betű a Heineken névben, ő döntött a zöld szín mellett és ő a világszerte ismert logó, a csillag, a zászló és komlóinda kombinációjának kitalálója. Messze megelőzte korát, már akkor ösztönösen alkalmazta a marketing fogásait, amikor maga a fogalom még ismeretlen volt. Jelszava ez volt: "Nem sört árulok, hanem jó kedélyt". Meggyőződéssel hirdette, hogy a sör képes utazni, sőt a márka is képes utazni, ezért egyre-másra kötötte a licencszerződéseket külföldi sörfőzdékkel.
Az apja által elveszített családi részvénytöbbséget 1954-ben visszaszerezte, s családi alapítványa révén élete végéig megtartotta. Vezetése alatt a Heineken a világ második legnagyobb söripari vállalkozásává, s legnagyobb sörexportőrévé nőtt. A vállalat több mint 200 nemzetközi és helyi márka birtokosa, több mint hetven országban 125 sörfőzdéje működik, a magyar piacon a kilencvenes évektől vannak jelen. A Heineken sör a világ 174 országában kapható, percenként mintegy tizenkét és félezer palackot fogyasztanak el az általa előállított nemes nedűből.
Alfred Heineken életében utoljára 1983-ban szerepelt hosszabb ideig a hírekben, nem önszántából: nem sokkal hatvanadik születésnapja után elrabolták, és csak három hét után, 35 millió guldenes váltságdíj ellenében szabadult. Ezután - érthető okokból - ritkán jelent meg a nyilvánosság előtt 2002. január 3-án bekövetkezett haláláig. Vagyonából szívesen áldozott társadalmi és kulturális célokra, megkapta egyebek között a francia Becsületrendet, hazájában 1999-ben az Évszázad Hirdetőjének, a Heinekent pedig az Évszázad Márkájának választották. (MTI Sajtóadatbank)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.