Tíz spa-trend a jövő évre

Hatodik alkalommal készített előrejelzésében tíz olyan trendet ismeretet a SpaFinder, amely meg fogja határozni a 2009-es és a következő néhány évet.

A SpaFinder elnöke, Susie Elli szerint a spa iránti érdeklődés a válság miatt sem fog csökkenni, de ehhez az kell, hogy az ágazat szereplői továbbra is innovatívak maradjanak, és alkalmazkodjanak a legújabb trendekhez. Ezek a következők:

1. Egyre népszerűbbek lesznek az energiát közvetítő terápiák, mint például a Reiki, a Qi Gong, a csakra egyensúlyozás, a gyógyító érintés, valamint a mágneses, fény- és hangterápiák.

2. Kaszinók és spa-k együtt – jó tudni, hogy ma azok a spa-k működnek a legjövedelmezőbben, amelyek kaszinót is fenntartanak.

3. Az orvosi és a spa-turizmus keverése. Érdemes kihasználni azt, hogy a hagyományos egészségügyi rendszer egyre drágábba válik, és a globális fogyasztó utazni is hajlandó azért, hogy ki tudja elégíteni az igényeit.

4. Öko- spa-k – jó, ha környezetbarát a spa, de ennek nem szabad túl hangsúlyosnak lennie. A vendégek fogékonyak erre, de pihenni jönnek, nem akarnak okvetlenül a környezeti problémákkal szembesülni.

5. Spa utazás közben – ez a spa egy teljesen új ága. Vannak már vonatok komplett konditeremmel és spa-val, repülők, amelyeken masszázst lehet kérni a felhők felett, és népszerűek a wellnes-orientált hajóutak.

6. Szellemi egészség és „elmegimnasztika” – ez a baby boom-generáció elöregedésével, az Alzheimer-kórtól való félelemmel és azzal az orvosi felfedezéssel függ össze, hogy az agy tornáztatásával meg lehet előzni a szellemi leépülést. Léteznek speciálisan erre a célra írt számítógépes játékok.

7. Stresszcsökkentő technikák – jó, ha a spa-k egyre inkább olyan helyekké válnak, ahol el lehet sajátítani ezeket a technikákat. Erre érdemes kiképezni a személyzetet.

8. A mai vendégek egy spa-tartózkodás során is szeretnek jó járni. Népszerűek az árengedményes masszázsok, a napi akciók, amik jó, ha a weblapon is megjelennek.

9. A baby boom generáció helyét átveszi az X és Y generáció, ami komoly váltás. Az újabb nemzedék tagjai sokat járnak spa-ba, és szívesen megosztják érzelmeiket a többiekkel. Éppen ezért érdemes az ő igényeikre szabni a spat-t, beleértve a gasztronómiát és a design-t is.

10. Márka, márka, márka – több, mint 72 ezer spa létezik világszerte. Oda mennek a vendégek, ahol képesek egyedi márkát kialakítani, főleg a jelenlegi pénzügyi helyzetben. Ma az is megfigyelhető, hogy a nagy kozmetikai márkák – Nivea, Dove, Shiseido, sőt a Bulgari, a Prada és a Dior is – egyre több olyan terméket fejlesztenek ki a spa-k számára. Akár ezekre is lehet támaszkodni. (www.traveldailynews.com)

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.