A SpaFinder elnöke, Susie Elli szerint a spa iránti érdeklődés a válság miatt sem fog csökkenni, de ehhez az kell, hogy az ágazat szereplői továbbra is innovatívak maradjanak, és alkalmazkodjanak a legújabb trendekhez. Ezek a következők:
1. Egyre népszerűbbek lesznek az energiát közvetítő terápiák, mint például a Reiki, a Qi Gong, a csakra egyensúlyozás, a gyógyító érintés, valamint a mágneses, fény- és hangterápiák.
2. Kaszinók és spa-k együtt – jó tudni, hogy ma azok a spa-k működnek a legjövedelmezőbben, amelyek kaszinót is fenntartanak.
3. Az orvosi és a spa-turizmus keverése. Érdemes kihasználni azt, hogy a hagyományos egészségügyi rendszer egyre drágábba válik, és a globális fogyasztó utazni is hajlandó azért, hogy ki tudja elégíteni az igényeit.
4. Öko- spa-k – jó, ha környezetbarát a spa, de ennek nem szabad túl hangsúlyosnak lennie. A vendégek fogékonyak erre, de pihenni jönnek, nem akarnak okvetlenül a környezeti problémákkal szembesülni.
5. Spa utazás közben – ez a spa egy teljesen új ága. Vannak már vonatok komplett konditeremmel és spa-val, repülők, amelyeken masszázst lehet kérni a felhők felett, és népszerűek a wellnes-orientált hajóutak.
6. Szellemi egészség és „elmegimnasztika” – ez a baby boom-generáció elöregedésével, az Alzheimer-kórtól való félelemmel és azzal az orvosi felfedezéssel függ össze, hogy az agy tornáztatásával meg lehet előzni a szellemi leépülést. Léteznek speciálisan erre a célra írt számítógépes játékok.
7. Stresszcsökkentő technikák – jó, ha a spa-k egyre inkább olyan helyekké válnak, ahol el lehet sajátítani ezeket a technikákat. Erre érdemes kiképezni a személyzetet.
8. A mai vendégek egy spa-tartózkodás során is szeretnek jó járni. Népszerűek az árengedményes masszázsok, a napi akciók, amik jó, ha a weblapon is megjelennek.
9. A baby boom generáció helyét átveszi az X és Y generáció, ami komoly váltás. Az újabb nemzedék tagjai sokat járnak spa-ba, és szívesen megosztják érzelmeiket a többiekkel. Éppen ezért érdemes az ő igényeikre szabni a spat-t, beleértve a gasztronómiát és a design-t is.
10. Márka, márka, márka – több, mint 72 ezer spa létezik világszerte. Oda mennek a vendégek, ahol képesek egyedi márkát kialakítani, főleg a jelenlegi pénzügyi helyzetben. Ma az is megfigyelhető, hogy a nagy kozmetikai márkák – Nivea, Dove, Shiseido, sőt a Bulgari, a Prada és a Dior is – egyre több olyan terméket fejlesztenek ki a spa-k számára. Akár ezekre is lehet támaszkodni. (www.traveldailynews.com)
1. Egyre népszerűbbek lesznek az energiát közvetítő terápiák, mint például a Reiki, a Qi Gong, a csakra egyensúlyozás, a gyógyító érintés, valamint a mágneses, fény- és hangterápiák.
2. Kaszinók és spa-k együtt – jó tudni, hogy ma azok a spa-k működnek a legjövedelmezőbben, amelyek kaszinót is fenntartanak.
3. Az orvosi és a spa-turizmus keverése. Érdemes kihasználni azt, hogy a hagyományos egészségügyi rendszer egyre drágábba válik, és a globális fogyasztó utazni is hajlandó azért, hogy ki tudja elégíteni az igényeit.
4. Öko- spa-k – jó, ha környezetbarát a spa, de ennek nem szabad túl hangsúlyosnak lennie. A vendégek fogékonyak erre, de pihenni jönnek, nem akarnak okvetlenül a környezeti problémákkal szembesülni.
5. Spa utazás közben – ez a spa egy teljesen új ága. Vannak már vonatok komplett konditeremmel és spa-val, repülők, amelyeken masszázst lehet kérni a felhők felett, és népszerűek a wellnes-orientált hajóutak.
6. Szellemi egészség és „elmegimnasztika” – ez a baby boom-generáció elöregedésével, az Alzheimer-kórtól való félelemmel és azzal az orvosi felfedezéssel függ össze, hogy az agy tornáztatásával meg lehet előzni a szellemi leépülést. Léteznek speciálisan erre a célra írt számítógépes játékok.
7. Stresszcsökkentő technikák – jó, ha a spa-k egyre inkább olyan helyekké válnak, ahol el lehet sajátítani ezeket a technikákat. Erre érdemes kiképezni a személyzetet.
8. A mai vendégek egy spa-tartózkodás során is szeretnek jó járni. Népszerűek az árengedményes masszázsok, a napi akciók, amik jó, ha a weblapon is megjelennek.
9. A baby boom generáció helyét átveszi az X és Y generáció, ami komoly váltás. Az újabb nemzedék tagjai sokat járnak spa-ba, és szívesen megosztják érzelmeiket a többiekkel. Éppen ezért érdemes az ő igényeikre szabni a spat-t, beleértve a gasztronómiát és a design-t is.
10. Márka, márka, márka – több, mint 72 ezer spa létezik világszerte. Oda mennek a vendégek, ahol képesek egyedi márkát kialakítani, főleg a jelenlegi pénzügyi helyzetben. Ma az is megfigyelhető, hogy a nagy kozmetikai márkák – Nivea, Dove, Shiseido, sőt a Bulgari, a Prada és a Dior is – egyre több olyan terméket fejlesztenek ki a spa-k számára. Akár ezekre is lehet támaszkodni. (www.traveldailynews.com)