Tízből kilencen eltörölnék a borravalót

A tíz leginkább meglepő japán szokásról kérdezte olvasói véleményét a Travelo.hu az Index.hu utazási melléklete. A felmérésben arra voltak kíváncsiak, hogy melyik az a jelenség, amit gondolkodás nélkül bevezetnének hazánkban is, és mi az, amit értelmetlen, felesleges hagyományként tartanak a mai napig életben. Az összeállításban szereplő tíz szokatlan jelenség kapcsán közel 14 ezren voksoltak. 

A legnagyobb egyetértés a borravaló eltörlésében volt, amelytől a válaszadók 94,5%-a japán szokás mintájára szívesen megszabadulna, és csupán a válaszadók két százalékának hiányozna a számlához csapott tíz százalékos szervízdíj. A japánok ugyanis nemcsak hogy nem várják el, de kifejezetten sértőnek is találják a borravaló intézményét.

Azonban a nyilvános telefonálás tiltása sem áll távol a szavazók többségétől: a válaszadók többségének (66,7%-nak) tetszik az a japán ötlet, mely szerint a tömegközlekedési eszközökön plakátok hívják fel a figyelmet arra, hogy illetlenség másokat a telefonbeszélgetésünkkel zavarni. Mindössze az olvasók 18,3 százaléka nyilatkozott úgy, hogy értelmetlen dolognak tartja a nyilvános helyen történő telefonálás tiltását.

Női metrószerelvény és arcmaszk

A válaszadók többsége egyáltalán nem idegenkedne az arcmaszk viselésétől, ha azt kötelező jelleggel hazánkban is bevezetnék. Japánban például kifejezetten tapintatlanságnak számít arcmaszk nélkül utcára lépni, ha valaki a legkisebb mértékben is betegnek érzi magát. A válaszadók 78,8%-a jó ötletnek tartja, hogy arcmaszkot viseljen az, aki náthás, és csak alig tíz százaléka voksolt arra, hogy nem érdekli a tény, hogy hordanak e a betegek maszkot vagy sem.

Ugyanakkor hazánkban a többség nem támogatná a női metrószerelvények bevezetését, amelyet leginkább a japán tömegközlekedés tumultusát kihasználó, nőket ért inzultálások miatt vezettek be. Így aztán a japán metróállomások peronjain rózsaszín téglalap alakú felfestés jelzi, hogy hol fog a metrószerelvény női szekciója megállni, ahova férfiak nem szállhatnak be. A válaszadók több mint fele (58,3%) elégedett a fővárosi koedukált metró kocsikkal, és a válaszadók alig több mint egy negyede üdvözölné a földalatti közlekedés ilyen irányú fejlesztését.

A kérdőív olyan szokásokról is kikérte a válaszadók véleményét, hogy a japánok minden könyvüket becsomagolják, hogy minden orrfújásnál a mosdóba vonulnak, és hogy külön WC-papucsot használnak a mosdóban.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.