Tizenöt magyar boros cég a Prowein Düsseldorfon

Tizenöt magyar bortermelő vállalkozás állítja ki termékeit a világ legfontosabb borászati és égetett szeszes ital évenkénti bemutatóján, a düsseldorfi Prowein szakvásáron, 2011. március 27-29. között. Öt világrész 3400 vállalkozása jelentkezett már október közepéig. Ezzel megismétlődik az idén márciusban elért részvételi rekord.

- A világ mindegyik fontos bortermelő régiója képviseli magát a Prowein kiállításon – tájékoztat Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője. – Ez garantálja, hogy a kereskedelem és a vendéglátás beszerzői átfogó képet kapjanak a bor világpiacának kínálatáról, valamint az italok aktuális trendjeiről, valamint az új termékekről. Sokan a „nemzetközi borpiac barométerének” nevezik a kiállítást.

Hozzáteszi, hogy jövőre a magyar kiállítók 30 százalékkal nagyobb területen mutatkoznak be, mint idén a tíz kiállító. Így az Agrármarketing Centrum támogatásával 135 négyzetméter áll a várhatóan tizenöt magyar boros cég rendelkezésére. Az exportpiacuk bővítésére törekvő hazai cégek közül az utóbbi évek állandó kiállítói közé tartozik a Tokaj Kereskedőház, a Törley pezsgőkkel és balatonboglári borokkal, a Bock pincészet és Szeremley Huba Első Magyar Borháza.

A bio borok iránti érdeklődést jelzi, hogy tizenöt országból 150 cég jelentkezett termékei bemutatására. Máté Szilvia reméli, hogy ebben a szegmensben is lesz magyar kiállító.

Párlat, whisky, likőr, rum és a többi égetett szeszes ital mindig érdekes kínálattal gazdagítja a Proweint. Legközelebb 300 vállalat állít ki. Köztük kisebb cégek is, amelyek regionális specialitásokkal igyekeznek új vevőket szerezni. A magyar színeket a Zwack Unicum német importőr cége képviseli majd.

- Jövőre is mágnesként vonzza majd a látogatókat a 6-os csarnokban kialakítandó „kóstolási zóna”. – hangsúlyozza Máté Szilvia. - A világ minden tájáról több száz bor közül válogathatnak a látogatók, hogy érzékszerveikkel is tájékozódjanak arról, hogy mely standokat érdemes felkeresniük.

A legutóbbi Prowein, idén márciusban több mint 36 ezer szakmai látogatót vonzott, 51 országból.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.