„A hazai söripar és sörgyártók számára 2012 gazdaságilag nehéz év volt. Jelentős eredményként értékeljük, hogy a belföldi forgalmazás tekintetében kismértékű növekedést (1,26%) tudtunk elérni 2011-hez képest. A költségek növekedése érintette az alapanyagok, a termelési költségek, az adózási terheket is, mely helyzet sikeres kezelése tette lehetővé az elért pozitív eredményeket” – emelte ki Csíkné dr. Kovács Klára, a Magyar Sörszövetség elnöke a 2012. évet értékelő sajtótájékoztatón.
Azonban a lakossági fogyasztási kedv csökkenése érintette a söripart is, főleg a prémium és a középkategóriás márkák tekintetében, ahol visszaesést tapasztaltak az elmúlt évben. És mivel a sörfogyasztás viszont nőtt tavaly, ennek fényében logikus, hogy az alacsonyabb kategóriájú sörök értékesítése viszont nőtt 2012-ben.
A tájékoztató során kiderült: az éves sörfogyasztás idehaza 63/l/fő, és mivel a magyar söripar a hazai gazdaság egyik fontos ágazata – ez a befizetett adóban is mérhető: 65 milliárdot csengetnek be az államkasszába a hazánkban jelen lévő söripari cégek.
„2012 a pozíció megőrzésének éve volt, és idén sem várhatunk ennél többet”, összegezte elvárásait az elnök asszony. A félnapos szakmai programon többek közt szó volt még az élelmiszerbiztonság kérdése kapcsán egy országos szintű sörcsap felmérésről, amelyet a NÉBIH „vezényelt le”, valamint az alumínium italos dobozok gyűjtéséről, amelynek során egyrészt hatékony részt vállalnak a gyűjtésre kihelyezett automaták, másrészt a hajléktalanok, akik 2 forintot kapnak darabonként a visszagyűjtött dobozokért.