Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá Horváth Gergely, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese és Szőke László, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. vezérigazgatója az Utazás kiállítás szakmai napján.
A budapesti gyógyfürdők és azok szolgáltatásain keresztül a magyarországi egészségturizmus népszerűsítése, valamint a Budapestre irányuló vendégforgalom eredményeinek növelése érdekében ismét közös marketingkommunikációt valósít meg a két szervezet. Az együttműködés részeként közös szakmai és média-tanulmányutakat szerveznek Magyarországra, illetve Budapestre, amelyek keretében neves médiumok képviselői mellett, a potenciális utazásszervező-partnerek döntéshozóit látják vendégül. A megállapodás értelmében az MT Zrt. megjelenési lehetőséget biztosít a BGYH Zrt. számára külföldi szakmai kiállításokon és workshopokon, továbbá az Élmény itthon havonta megjelenő turisztikai magazinban is népszerűsíti Budapest fürdőhelyeit. A kiadványok terjesztésében a BGYH Zrt. is részt vesz.
A két szervezet már korábban megkezdte a közös munkát: 2012. augusztus 1-jén kötött megállapodásuk jegyében a MT Zrt. és a BGYH Zrt. egyezteti egymással az egészségturisztikai stratégiai terveit, különösen az éves marketingkommunikációs célkitűzéseiket: közös sajtótájékoztatókat szerveznek, valamint egyeztetik az egészségturizmussal kapcsolatos tárgyú és mindkét céget említő sajtóközleményeiket. A BGYH Zrt. az MT Zrt. és együttműködő partnerei részére a gyógyfürdőkben fotózási, forgatási feltételeket is biztosít. A két társaság szoros együttműködését erősíti a Budapest Winter Invitation téli forgalomélénkítő akcióban való aktív részvétel is. A kampány egyik fő elemeként Budapest történelmi fürdőibe (Széchenyi, Gellért, Rudas) ismét ingyenes belépést biztosítanak és az idei akció újdonságaként a megújult Szt. Lukács Gyógyfürdő is bekapcsolódott a programba.
A két társaság közös lépéseket tesz annak érdekében, hogy különböző, egészségturisztikai témájú nemzetközi szakmai rendezvényeket Magyarországra invitáljanak, és házigazdaként vendégül lássanak, megosztják egymással a célok elérését segítő adatokat, kutatási eredményeket és tanulmányokat, illetve összehangolják erre irányuló tevékenységüket.
2010 óta tartó szoros szakmai kapcsolatát újabb stratégiai megállapodás aláírásával erősítette meg a Magyar Turizmus Zrt. és a Hungexpo Zrt. A két vállalat ebben az évben is szorosan együttműködik a belföldi turizmus élénkítése és a hivatásturizmus ösztönzése érdekében.
A belföldi turisztikai régiók idén is a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) standján vonultatják fel Magyarország turisztikai kínálatát a Budapesti Vásárközpontban. Az MT Zrt. szakmai védnöke és legnagyobb kiállítója a most kezdődő Utazás kiállításnak, amely nem csak a legjelentősebb hagyományokkal bíró belföldi utazási rendezvény, hanem Közép-Kelet Európa kiemelt idegenforgalmi szakvására is. A nemzeti turisztikai marketingszervezet nagyszabású megjelenés keretében mutatja be a szakmai és a nagyközönségnek Magyarország turisztikai régióinak újdonságait. Az októberi Business Travel Show – a hivatásturisztikai szakma egyetlen fóruma – a konferenciaturisztikai lehetőségek bemutatására koncentrál. Mind az MT Zrt., mind a Hungexpo Budapesti Vásárközpont célja az, hogy a fővárost kiemelt nemzetközi konferenciahelyszínként pozicionálják a több ezer fős szakmai szövetségi kongresszusok számára. Ennek érdekében közös marketingakciókat és helyszínbejárásokat szerveznek.
A Hungexpo Zrt. Magyarország elismert, jelentős szakmai múlttal rendelkező, Közép-Európában is meghatározó kiállítás- és vásárszervező cége, mely évente 30, nemzetközi mércével is jelentős kiállítást és konferenciát szervez.
Az éves stratégiai együttműködés keretében a turisztikai vásári megjelenések mellett a Hungexpo Zrt. és a Magyar Turizmus Zrt. közös tanulmányutak és konferenciák szervezésével, valamint a kommunikációs csatornák együttes felhasználásával is segíti egymás munkáját 2013-ban. Ennek keretében például az MT Zrt. részt vesz az Utazás kiállítás Szakmai Bizottságának munkájában, a Business Travel Show-ra pedig 80-100 fős nemzetközi szakmai vásárló (ún. hosted buyer) csoportot hoz és workshop-okat szervez a külképviseleti hálózatának bevonásával.
A kiállítási megjelenések részleteiről külön sajtóanyagban számolt be az MT Zrt.