Több stratégiai megállapodást írt alá az MTZrt

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai megállapodásokat kötött több, a hazai turizmus fejlesztésében érdekelt szereplővel.

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá Horváth Gergely, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese és Szőke László, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei (BGYH) Zrt. vezérigazgatója az Utazás kiállítás szakmai napján.

A budapesti gyógyfürdők és azok szolgáltatásain keresztül a magyarországi egészségturizmus népszerűsítése, valamint a Budapestre irányuló vendégforgalom eredményeinek növelése érdekében ismét közös marketingkommunikációt valósít meg a két szervezet. Az együttműködés részeként közös szakmai és média-tanulmányutakat szerveznek Magyarországra, illetve Budapestre, amelyek keretében neves médiumok képviselői mellett, a potenciális utazásszervező-partnerek döntéshozóit látják vendégül. A megállapodás értelmében az MT Zrt. megjelenési lehetőséget biztosít a BGYH Zrt. számára külföldi szakmai kiállításokon és workshopokon, továbbá az Élmény itthon havonta megjelenő turisztikai magazinban is népszerűsíti Budapest fürdőhelyeit. A kiadványok terjesztésében a BGYH Zrt. is részt vesz.

A két szervezet már korábban megkezdte a közös munkát: 2012. augusztus 1-jén kötött megállapodásuk jegyében a MT Zrt. és a BGYH Zrt. egyezteti egymással az egészségturisztikai stratégiai terveit, különösen az éves marketingkommunikációs célkitűzéseiket: közös sajtótájékoztatókat szerveznek, valamint egyeztetik az egészségturizmussal kapcsolatos tárgyú és mindkét céget említő sajtóközleményeiket. A BGYH Zrt. az MT Zrt. és együttműködő partnerei részére a gyógyfürdőkben fotózási, forgatási feltételeket is biztosít. A két társaság szoros együttműködését erősíti a Budapest Winter Invitation téli forgalomélénkítő akcióban való aktív részvétel is. A kampány egyik fő elemeként Budapest történelmi fürdőibe (Széchenyi, Gellért, Rudas) ismét ingyenes belépést biztosítanak és az idei akció újdonságaként a megújult Szt. Lukács Gyógyfürdő is bekapcsolódott a programba.

A két társaság közös lépéseket tesz annak érdekében, hogy különböző, egészségturisztikai témájú nemzetközi szakmai rendezvényeket Magyarországra invitáljanak, és házigazdaként vendégül lássanak, megosztják egymással a célok elérését segítő adatokat, kutatási eredményeket és tanulmányokat, illetve összehangolják erre irányuló tevékenységüket.

2010 óta tartó szoros szakmai kapcsolatát újabb stratégiai megállapodás aláírásával erősítette meg a Magyar Turizmus Zrt. és a Hungexpo Zrt. A két vállalat ebben az évben is szorosan együttműködik a belföldi turizmus élénkítése és a hivatásturizmus ösztönzése érdekében.

A belföldi turisztikai régiók idén is a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) standján vonultatják fel Magyarország turisztikai kínálatát a Budapesti Vásárközpontban. Az MT Zrt. szakmai védnöke és legnagyobb kiállítója a most kezdődő Utazás kiállításnak, amely nem csak a legjelentősebb hagyományokkal bíró belföldi utazási rendezvény, hanem Közép-Kelet Európa kiemelt idegenforgalmi szakvására is. A nemzeti turisztikai marketingszervezet nagyszabású megjelenés keretében mutatja be a szakmai és a nagyközönségnek Magyarország turisztikai régióinak újdonságait. Az októberi Business Travel Show – a hivatásturisztikai szakma egyetlen fóruma – a konferenciaturisztikai lehetőségek bemutatására koncentrál. Mind az MT Zrt., mind a Hungexpo Budapesti Vásárközpont célja az, hogy a fővárost kiemelt nemzetközi konferenciahelyszínként pozicionálják a több ezer fős szakmai szövetségi kongresszusok számára. Ennek érdekében közös marketingakciókat és helyszínbejárásokat szerveznek.

A Hungexpo Zrt. Magyarország elismert, jelentős szakmai múlttal rendelkező, Közép-Európában is meghatározó kiállítás- és vásárszervező cége, mely évente 30, nemzetközi mércével is jelentős kiállítást és konferenciát szervez.

Az éves stratégiai együttműködés keretében a turisztikai vásári megjelenések mellett a Hungexpo Zrt. és a Magyar Turizmus Zrt. közös tanulmányutak és konferenciák szervezésével, valamint a kommunikációs csatornák együttes felhasználásával is segíti egymás munkáját 2013-ban. Ennek keretében például az MT Zrt. részt vesz az Utazás kiállítás Szakmai Bizottságának munkájában, a Business Travel Show-ra pedig 80-100 fős nemzetközi szakmai vásárló (ún. hosted buyer) csoportot hoz és workshop-okat szervez a külképviseleti hálózatának bevonásával.

A kiállítási megjelenések részleteiről külön sajtóanyagban számolt be az MT Zrt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.