Több száz orosz és finn turista rekedt Burgaszban

Egy bolgár tour-operátor 3,6 millió eurós tartozása miatt több száz orosz és finn turista rekedt Burgaszban a hétvégén. Többségük a napokban hazatérhetett, de körülbelül kétszázan még mindig a repülőtéren tartózkodnak.

Kifizetetlen számlákra hivatkozva nem volt hajlandó hazaszállítani Burgaszból több száz orosz és bolgár turistát a Bulgaria Air bolgár légitársaság a múlt hét végén. A 4 járatot Moszkvába, Szentpétervárra és Helsinkibe a szintén bolgár Alma Tour tour-operátor rendelte meg a szállítótól.

Bolgár piaci információk szerint már tavaly több millió eurós tartozást halmozott fel az Alma Tour a légitársaság és szállodák felé.

Ezt az összeget egy ütemezés keretében kellett volna törleszteniük, ez azonban nem sikerült, a tartozás még nőtt is az idén. Amikor a cég tartozása a Bulgária Air felé elérte a 3,6 millió eurót, a légitársaság bejelentette, hogy nem hajlandó hazaszállítani az utasokat.

Szakemberek szerint ez többek között annak is köszönhető, hogy az idén dömpingárakkal próbált bevételhez jutni az iroda.

A bolgár kormány számára is kellemetlen az eset, mivel megtépázza az ország imázsát az éppen fellendülőben levő orosz piacon.

A hétvégén Bojko Boriszov miniszterelnök rendelkezésére a kormány különgépe 96 orosz utast – időseket és gyerekes családokat - hazavitt Moszkvába a kormány költségén, míg 186 utast szintén Moszkvába repülhetett egy orosz tour-operátor jóvoltából. 13-án további 200 finn utas tudott hazautazni, így jelenleg már csak körülbelül 200 utas tartózkodik Burgaszban. Számuk folyamatosan csökken, mivel többen saját erőből oldják meg a hazautazást.

A hétvégén, turnusváltáskor azonban újra nőhet azok száma, akik nem tudnak hazautazni Burgaszból.

A turistáknak kárpótlásképpen a Bolgár Tengerparti Szállodák Szövetsége ingyenes vagy nagyon kedvező árú nyaralást ajánlott fel az érintetteknek jövő évre elő- és utószezonban, bár az utazásszervező nekik is súlyos összegekkel tartozik.

Az ott ragadt utasokat most egyébként a bolgár szállodák saját költségükön helyezték el.

A botrány ellenére eddig még nem vonták vissza az iroda működési engedélyét, és a cég nem jelentett csődöt sem.

Közleményükben ezt írták: „Mélységesen sajnáljuk, hogy egy üzleti vita ilyen kényelmetlenséget okozott a turistáknak”.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.