Míg a 2008-as válság után a legtöbb vállalat igyekezett megnyirbálni utaztatási költségeit, és egyre kevesebben utaztak business osztályon illetve szálltak meg ötcsillagos szállodákban, az amerikai Travel Leaders Group felmérése alapján a trend kezd megfordulni.
A jelentés szerint idén már 3,5 százalékkal nőtt a luxus-, vagy exkluzív hotelekben megszálló kliensek aránya, míg az üzleti utak száma 4,6 százalékkal emelkedett a tavalyi számokhoz képest, azoknál az ügynökségeknél, ahol a forgalom legalább 11 százalékát teszik ki az első osztályú és üzleti utak. A megkérdezettek leggyakrabban a „vállalati policy-t” (52,6 százalék) illetve a „költségeket” (43,1 százalék) jelölték meg az alacsonyabb osztályú utazásra.
A Skift.com szerint azonban több helyi utazási ügynökségi vezető is arról számol be, hogy a tendencia nem érvényes minden vállalati dolgozóra, a legtöbb helyen csak a vezetőség kap prémium szolgáltatást az üzleti megbízatása mellé.
Közben több ügynökség is bővíti luxusszolgáltatásait. A United Airlines például prémium szlgáltatásait kiterjeszti a Los Angeles-New York, JFK reptér, és a San Francisco-JFK vonalakra. A prémiumosztállyal felszerelt repülőkön például 15 colos képernyők és bár várja az utasokat.
Forrás: Skift