Tovább nőhet a norvég turisták száma hazánkban

Január 10-én az oslói "Travel Match" B2B workshoppal kezdődött az észak-európai turisztikai szakma új éve. A rendezvény keretében az Oslo Kongresszusi Központ termeiben felállított asztaloknál 100, a világ minden részéből érkezett nemzeti képviselet és szolgáltató várta üzleti megbeszélésekre a szervezők által verbuvált norvég üzleti partnereket, közölte lapunkkal a Magyar Turizmus Zrt.

15 perces rotációban mindenkinek 16 találkozóra volt alkalma, a szünetekben pedig kötetlen beszélgetésre azokkal, akikkel esetleg nem sikerült a számítógépes "matchmaking" keretében találkozni. Magyarországot a Magyar Turizmus Zrt. részéről Székely György észak-európai képviseletvezető képviselte, az MT Zrt. szervezésében pedig további 5 hazai szolgáltató – a Danubius Hotels, a Dynamic Tours, az ETS Hungary, a HTI Travel, valamint a Ramada Resort/Aquaworld – vett részt a szakmai találkozón kedvezményes tarifával.

A rendezvény napján jelent meg a legnagyobb norvég napilap, az Aftenposten egész oldalas ajánló cikke Európa néhány kiemelt gasztronómiai élményéről, köztük első helyen a budapesti Rosenstein vendéglőről, amelyet az alábbi címmel ajánl a norvég utasok figyelmébe: „Itt meg kell állnod egy étkezésre! ...Valóban ivott Károly herceg fehérbort a Rosensteinben?”, majd így jellemzi a vendéglőt: „...egy nem hivalkodó, de kellemes hely a világ legjobb gulyásával, nagyszerű lecsóval, báránybordával és Károly herceg kedvenc somlói juhfark borával...”. A cikket követő oldalon pedig egy magyar fogászati klinika invitálja az olvasót a "Reiselivsmessen" kiállításon található standjának meglátogatására. Ugyancsak az Aftenposten lap írta meg néhány hete oknyomozó cikkében, hogy a norvégok számára Magyarország az első számú egészségturisztikai úti cél: 2012-ben mintegy 5 ezer norvég páciens költött fogászati kezelésre közel 200 millió norvég koronát (kb. 8 milliárd forint) a magyarországi fogászati klinikákon.

A 2012-ben is örvendetesen bővült norvég piac a partnerek várakozásai szerint idén is töretlenül fejlődik majd. November végéig közel 139 ezer norvég vendégéjszaka realizálódott hazánk kereskedelmi szálláshelyein, ami 27,2%-os növekedést jelent az előző évhez mérten. A magyar turizmus szempontjából a 2013-as év vonatkozásában fontos fejlemény, hogy növekszik a légitársaságok által kínált kapacitás: a Norwegian 7-ről 9-re emeli a nyári menetrendi időszakban az Oslo-Budapest járat heti frekvenciáját, ugyanakkor új szereplőként megjelenik az útvonalon az SAS is, heti 6 járattal. A lettországi Air Baltic pedig a Hévíz-Balaton reptérre indít járatot Rigából májustól, kitűnő átszállási lehetőséggel több norvég város felől is.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.