A kedvezőtlen gazdasági környezet és a reklámpiac csökkenése ellenére 14 százalékkal nőtt a hazai digitális reklámpiac 2012-ben, nagysága elérte a 35,65 milliárd forintot - derül ki az IAB Hungary megbízásából a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. végezte felmérésből.
Az adatokból az is kiderül, hogy a hazai piaci folyamatok összhangban vannak az európaiakkal, folyamatos a digitális reklámköltések növekedése. Itthon továbbra is a display szegmens a legnagyobb. Tavaly az előző évhez képest a hazai és nemzetközi szereplőket egyaránt magába foglaló szegmens 12 százalékkal növekedett, a teljes költéshez viszonyított részaránya azonban így kis mértékben csökkent.
A teljes digitális költés növekedéséhez legnagyobb mértékben a továbbra is dinamikusan bővülő search szegmens (search és non-display PPC rendszerek) járult hozzá, ami így nem csupán abszolút értékben, de piaci részarányát tekintve is tovább erősödött.
A listing szegmens stagnált, azon belül az ár-összehasonlító kivételével a többi alszegmens csökkent. Az email marketingre fordított költések most először csökkentek, a mobil reklámozás ellenben töretlen dinamikával növekszik.
Forrás: Napi Gazdaság