Negyven, illetve ötven százalékos forgalomcsökkenésről hallani Tunéziában, ilyen arányúra becsülik az idegenforgalomban járatos szakemberek a közismert események miatti visszaesést. A tunéziai kereskedelmi és turisztikai minisztérium nem véletlenül jelentette be, hogy az ország mindent megtesz pozícióinak visszaszerzéséért, és átfogó kampányt indítanak a gazdaság, a munkahelyek szempontjából oly fontos szektor gondjainak orvoslása érdekébe.
A kampány több részből áll, az egyik keretében azt hangsúlyozzák, hogy Tunézia újra biztonságos ország, ahol 1400 kilométer hosszú tengerpart, páratlan ókori műemlékek, varázslatos sivatag és kitűnő szállodai, kulináris és egészségturisztikai szolgáltatások várják az idelátogatókat.
A kampány másik részekén Tunézia új arculatát emelik ki, valamint azt, hogy a régi rendszer (l’ancien régime) bukása és Ben Ali elnök távozása után egy szabad, független arab ország született, ahol július 24-én demokratikus választásokat tartanak, és később új alkotmányt hoznak létre. A tunéziai illetékesek szerint ezek a változások még keresettebbé, népszerűbbé tehetik a turizmussal kapcsolatos természeti adottságokban rendkívül gazdag országot.
A tunéziai kereskedelmi és turisztikai miniszter, M.Mehdi Houas a fővárosban, Tuniszban lévő Centre de Promotion des Exportations-ban tartott sajtókonferencián arra hívta fel az egybegyűltek figyelmét, hogy a turizmusban mintegy 350-400 ezren dolgoznak Tunéziában, és a gazdaság egyik kulcsának nevezte az iparágat. Utóbbi jövőjével kapcsolatban egyébként a miniszter optimizmusát fejezte ki az egybegyűlteknek, és megerősítette: mindent elkövetnek a munkahelyek megőrzése érdekében.