Az ünnepi értekezleten részt vettek a régió turisztikai szolgáltatói és desztinációs szervezeteinek képviselői. A megnyitó után köszöntőt mondott Hodálik Pál, Szarvas város alpolgármestere, majd Mártonné Máthé Kinga, az MT Zrt. belföldi igazgatója „Új vizeken tovább” címmel ismertette a 2012. évi nemzeti turisztikai marketingterv fő irányait és kampányait. A Dél-alföldi RMI 2011.évben elért eredményeiről és 2012. évre szóló terveiről Gulyás Péter regionális igazgató számolt be. Az előadások után a résztvevők megtekinthettek egy, a régió idei fejlesztéseiről, beruházásairól szóló diashow-t. A szállodát Bogdán Tamás szállodaigazgató mutatta be.
A dél-alföldi régió turisztikai statisztikái kedvező képet mutatnak a 2011. január-októberi időszak számainak tekintetében. A kereskedelmi szálláshelyeken mért vendégszám több mint 5 %-os növekedést, a vendégéjszakák száma pedig 6 %-os növekedést mutatott az előző év azonos időszakához képest. Ezen belül mind a külföldi mind a belföldi vendégszám növekedett (+16% illetve +2,4 %). A vendégéjszakák száma a külföldiek esetében közel 25 %-kal nőtt, a belföldiek esetében pedig enyhén pozitív tartományban volt. A hagyományosan belföldi célpontként ismert régióban kb. 80 % a belföldi és 20 % a külföldi vendégforgalom aránya. A külföldi növekedéshez kiugró mértékben hozzájárult Németország (+36 %), Románia (+34 %), Szerbia (+64 %) és Szlovákia (+78 %). 10 %-on felüli mértékben növekedett a vendégéjszakák száma Csehországból, Lengyelországból és Olaszországból is. A növekedés elérésében szerepet játszott a pusztai régió „újrafelfedezése” iránti igény, a turisztikai beruházások (fürdőlétesítmények, attrakciók) és a gazdasági érdeklődés. Ez utóbbi különösen tetten érhető a Mercedes gyár Kecskemétre településével kapcsolatban, ahol markánsan megugrott a német vendégforgalom.
Gulyás Péter regionális igazgató előadásában kiemelte, hogy a régió új attrakciói, minőségi fejlesztései állnak 2012-ben is a figyelem és a regionális marketing középpontjában. Az új és még újabb vizek zászlóshajói a hamarosan átadásra kerülő makói és kecskeméti fürdőfejlesztések, valamint a közelmúlt fejlesztései, mint a tiszakécskei Tisza-parti termálfürdő, szálláshely beruházások (Szeged, Kecskemét, Gyula, Békéscsaba, Szarvas, Mórahalom, Kiskunhalas), natúraktív és tágabb értelemben vett kulturális attrakciók (Császártöltés - Pincelakat, Szegedi Vadaspark, Baja – Kagyló, Ópusztaszer – Csillagösvény, Sándorfalva – Pallavicini kastély, közgyűjtemények, pálinkamanufaktúrák, kalandparkok). A promóciót a Dél-alföldi RMI a belföldi küldőterületekre és a közeli országokra koncentrálja, elsősorban vásári megjelenések és online kampányok formájában.