A Szeged és Térsége Turisztikai Szolgáltató Kht.-t (SZTTSZ) Szeged város önkormányzata 97 és a Szeged és Térsége Területfejlesztési Társulás 3 százalékos tulajdonosi részaránnyal alapította 1999-ben. A kht.-hoz 10 település tartozik, itt található a megye turisztikai szolgáltatóinak döntő hányada, ők üzemeltetik a helyi Tourinform irodát is. Az anyagi bázis biztosítása komoly feladat. A szervezet fő fenntartója, Szeged Város Önkormányzata ugyan az idén sem lesz gazdagabb, véli Mihály Illés, az SZTTSZ Kht. ügyvezető igazgatója, mert a beszedett idegenforgalmi adóból és az ahhoz társuló állami támogatásból Szeged arculatának szépítésére is sokat kell költenie. (2004-ben Szeged belvárosának felújítása Európa Nostra Díjat kapott.)
A Magyar Turizmus Rt. viszont már nem támogatja a Tourinform iroda nyári nyújtott nyitva tartásából adódó többletkiadásaikat. Az ügyvezető igazgató az uniós és hazai pályázatokban látja az előrelépés lehetőségét. A DARIB kiírásaira is számítanak, 2003-ban Szeged image kiadvány készítésére nyertek is támogatást. Sikeresek voltak az uniós források megcsapolásában: „Közös kultúránkkal a turizmusért” című pályamunkájukkal a Phare CBC határon átnyúló, Szabadkával közös promóciós tevékenységre közel 11,7 millió forintot nyertek. Ebből közös kiadvány és egy modern mobil installáció készül, hozzá azokkal a hardver perifériákkal, amelyek lehetővé teszik az álló és mozgó képek megjelenítését, vetítését, a kiállítási stand hangosítását. A turisztikai vásárokon és kiállításokon az eddiginél nagyobb területen lehetnek jelen. Az „Érintőképernyős Info-terminálok Szegeden” című pályamunkájuk a Phare CBC keretében határon átnyúló, Temesvárral közös pályázat volt, amelynek 111 700 eurós összege közel 28 millió forintos beruházást tesz lehetővé. Az önrész 10 százalék, ezt az összeget Szeged Megyei Jogú Város önkormányzata biztosítja.
A Kiskunsági Nemzeti Park által a regionális operatív program „Turisztikai vonzerők fejlesztése” tárgyában kiírt pályázathoz is marketingtervet készítettek. A térségben mintegy 20 olyan terület van, melyeknek természeti vonzerői külön–külön is, de csoportosítva kiemelkedően jelentősek lehetnek. A kht. „csak” partner a Szeged–Sándorfalva kerékpárút-pályázatban, amelynek marketingtervét ők készítették. A promóciós eszközökre mintegy 17,4 millió forint az elnyerhető összeg, az önerőt a főpályázó (Szeged Megyei Jogú Város) biztosítja. A Móra Ferenc Múzeum Turisztikai Információs Központ kialakítását célzó pályázatában is részt vesz az SZTTSZ. A kht. Tourinform irodája révén a multimédiás eszközökön megjeleníti a turistainformációkat. Ellátják a múzeumba érkező turistákat kiadványokkal.
Nagyobb mozgástér
Mihály Illés örül, hogy a kht.-nak nagyobb a mozgástere, mint egy hagyományos Tourinform irodának, mivel a kistérség teljes körű turisztikai marketingjének bonyolítása is az ő feladatuk. 2005-ben 11 belföldi és 10 külföldi vásáron képviselik Szegedet és térségét. Kiadványokat, plakátokat, ajándéktárgyakat készíttetnek és terjesztenek, ezeket eljuttatják az ország mintegy 150 Tourinform irodájába is. Szegedről reklámspot, film és DVD készül. A városban turistairányító táblákat helyeznek ki. A szegedváros.hu honlapra minden turisztikai információ felkerül. Mihály Illés szerint jó a kapcsolatuk az önkormányzat illetékes testületeivel, a Szegedi Szabadtéri Játékok Igazgatósával, a vállalkozókkal és a helyi médiumokkal. A 2005-ös év sikereket hozhat Szeged turizmusa számára: az Anna gyógyfürdő, mint teljesen új turisztikai attrakció, az újszegedi termálstranddal és uszodával összekötött Forrás Szálló a gyógy- és wellnessturizmusban; az új Tanulmányi Informatikai Központ, meg a négycsillagos Novotel Szálló a konferencia- és kongresszustuirzmusban érhet el szép eredményeket.
Borút a délvidéken
A Mohács-Bóly Térségi Fehérborút 15 tagtelepülésének neve egyre kevésbé cseng ismeretlennek a haza turizmusban. A busójárás miatt nevezetes Mohács városa mellett Hásságy, Bóly, Babarc és Dunaszekcső, meg a többi település önkormányzatai, borászai, turisztikai szolgáltatói ugyanis úgy vélték, ha összefognak, többre mennek. Ez a térség hazánk szubmediterrán éghajlatú borvidéke, illatban, zamatban gazdag, testes fehérborok termőhelye. A pincék mellett a térség gasztronómiája ínyenc keveréke a svábos ízeknek, a horvát hatásoknak, meg a jellegzetes dunai halételeknek. Helyi kismesterek (mézeskalácsos, gyapjúfonó, feketekerámia-készítő, gyertyaöntő) műhelyei, néprajzi hagyományok (Busójárás, Kékfestőfesztivál Nagynyárádon, húsvéthétfő Bólyban) egészítik ki a turisták számára kínált programokat.
A Mohács-Bóly Térségi Fehérborút egyike azoknak a dél-dunántúli borutaknak, amelyek nyertek az EU borturisztikai pályázatán. Az INTERREG IIIC Program támogatását a VinTour című pályázat kapta, amelyet a Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség dolgozott ki.
A VinTour célja a projektben résztvevő partnerek, az öt térségi borúthoz kapcsolódó, a helyi természeti és kulturális örökségre, a térségek hagyományos termékeire alapozott turisztikai kínálatának fejlesztése, programcsomagok kialakítása. Olyan borturisztikai minősítési rendszer is készül, amely közös védjegy alatt, európai szinten biztosítja, hogy a partnerek különböző borútjain, hasonlóan magas színvonalú, megbízható szolgáltatások várják a vendégeket.
A borutak promóciója érdekében a partnerek közös borturisztikai honlapot alakítanak ki. Terveznek rendszeres hírlevelet, konferenciákat, fórumokat, műhelymunkákat, tanulmányutakat, illetve közös kiadványban mutatják be a megújult borutakat.