Turisztikai vonzerővel bíró rendezvények támogatása

Megjelent a 2010. évi turisztikai vonzerővel bíró rendezvények támogatása tárgyban kiírt pályázat, amely az Önkormányzati Minisztérium és a Nemzeti Kulturális Alap közös pályázati programjának folytatása.

 

Luxor-szpot
Termék: Luxor, Puttó, Kenó, Joker
Ügyfél: Szerencsejáték Zrt.
Kampánycél: A játékok ismertségének növelése
Ügynökség: Hammer Advertising
Kreatívigazgató: Kerék Dániel
Vezető art director: Kapusi Gábor
Art director: Zsári Zoltán
Szövegíró: Miklós Barbara
Produkciós cég: Progressive Productions
Utómunka-stúdió: Melon FX
Rendező: Ungvári Dávid


Bár a tévében már láttam a szpotokat, bevallom, a pontos üzenetet csak akkor sikerült megértenem, amikor újra és odafigyelve megnéztem őket. Pedig nincs bonyolultan megfogalmazva. Akkor miért nem jött le elsőre?

Feltételezem, hogy az ötös és a hatos lottó eladásához képest elmaradt a Luxor, a Kenó és a Puttó értékesítése, és ezen kívánt változtatni a megrendelő. Emellett sem világos számomra, hogy miért kell ezeket a termékeket az ötös és a hatos lottóhoz képest pozicionálni, ráadásul ezzel öt másodpercet elvenni a húsz másodperces filmekből. Ennek egyedül akkor lehet értelme, ha a célcsoportot a lottózók alkotják, akik a Luxort, a Puttót, a Kenót is ismerik, és jellemző, hogy ezeket a termékeket nem helyettesítőként, hanem kiegészítőként vásárolják. Egyéb – valószínűbb – esetekben a filmek indító felvetését nem tartom indokoltnak. Az pedig a szpotok további részéből sem derül ki, hogy milyen feltételezhető fogyasztói insightra ad választ a kampány.

A következő nagy kérdőjel számomra a filmek főszereplője. Ismert embert szerepeltetni akkor van értelme, ha az illető személyes imidzse, az általa képviselt értékek megegyeznek a reklámozni kívánt márka vagy termék értékeivel. Feltételezem, hogy a közös halmaz ez esetben a szórakoztatás lehet. (Bár szerintem a szerencsejátékban elsősorban a nyerési lehetőség, a pénzösszeg a motiváló, és nem a szórakozás.) Mindemellett ebben az esetben felesleges volt Kálloy Molnár Péterrel eljátszatni a filmek főszerepét. Nem önmagát adja, nem tiszta a szerepe a kampányban, nem ő a kampány arca, és mégis. Ezáltal zavarossá válik a személyes brand és a képviselt márka viszonya. Másfelől ezt a szerepet bármilyen kevésbé ismert színész is eljátszhatta volna, és akkor nem fordul az elő, hogy a szereplő dominanciája annyira erős, hogy a személye elvonja a figyelmet az üzenetről. Valószínűleg elsőre ezért jött nekem is csak annyi át a filmekből, hogy a Szerencsejáték Zrt. most valamiért a Kálloy Molnárral kampányol. Kíváncsi lennék, hogy Kálloy Molnár Péter személyes brandjének mennyire tett jót ez a szereplés. Megnézve saját honlapját, gyanítom, hogy inkább erodálja, semmint építi a nimbuszát.
 

{video|id=1021|width=425|height=344}



A főszereplő nadrágtartós, csokornyakkendős, múlt századi hivatalnokot idéző alapkarakterének eredete is homályos számomra. Nekem valamiért folyton Kabos Gyula ugrott be róla, de ez a karakter már korábban is megjelent a Szerencsejáték Zrt. lottókommunikációjában – Szilágyi István (alias Lópici Gáspár) által megformálva – a kilencvenes évek elején, úgyhogy valószínűleg valami ősi tradícióból származtatható.

A filmek kivitelezése viszont könnyed és ötletes, az alkotók láthatóan nem óriásbüdzséből gazdálkodtak, de hatékonyan költötték a forintokat, és színvonalas munkát végeztek. A szpotok összességében minőségi benyomást keltenek. Koncepcionálisan szépen egyben van tartva a három film, kampányszinten egységesek. A hangvétel pozitív, és a vicceskedés is kevésbé erőltetett, mint a márka korábbi filmjeiben. Jó lenne, ha a kreatívkoncepció szintjén is pozitív változásokat látnánk a jövőben.

Értékelés: 3


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.